لاجیتک از دستگاه‌های جانبی جدید سازگار با ویندوز ۸ خود پرده‌برداری کرد: دو ماوس لمسی و یک تاچ‌پد با صدها دستور حرکتی

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۴
مطالعه 3 دقیقه
امروز لاجیتک سه دستگاه جانبی سازگار با ویندوز ۸ را معرفی کرد، دو ماوس لمسی و یک تاچ‌پد بزرگ که همگی قادر به دریافت دستورات حرکتی چند انگشت به صورت همزمان بوده و کار کردن با رابط کاربری مترو ویندوز ۸ را لذت بخش می‌کنند.
تبلیغات

یک تاچ‌پد با نام Touchpad T650 و دو ماوس لمسی با نام‌های Touch Mouse T620 و Touch Mouse T400 که به ترتیب با قیمت ۷۹.۹۹ دلار، ۶۹.۹۹ دلار و ۴۹.۹۹ دلار از ماه آینده وارد بازار خواهند شد.

تاچ‌پد بی‌سیم T650 که لاجیتک طراحی آن را به همراه دو ماوس دیگر از اوایل سال جاری میلادی آغاز کرده است، دارای صفحه صاف شیشه‌ای بزرگی است، که با قرار دادن انگشت برروی آن می‌توان نشانگر ماوس را کنترل کرد و اگر از چند انگشت برروی آن استفاده کنید، می‌توانید تمام دستورات لمسی حرکتی ویندوز ۸ را اجرا کنید. این وسیله مناسب کامپیوترهای غیرلمسی ویندوز ۸ است. به عنوان مثلا اگر دو انگشت خود را برروی تاچ‌پد T650 قرار دهید می‌توانید حرکت افقی و عمودی برروی صفحه را اجرا کنید و یا اگر سه انگشت خود را برروی این تاچ‌پد قرار دهید می‌توانید به صفحه اصلی یا Start Screen باز گردید.

این ابزار دارای باتری داخلی است که با اتصال به پورت microUSB قادر به شارژ شدن است. با یک بار شارژ، می‌توان نزدیک به یک ماه از Touchpad T650 استفاده نمود.

ماوس لمسی Touch Mouse T630 لاجیتک قادر به اجرای دستورات مشابه تاچ‌پد T650 است، با این تفاوت که  سطح  لمسی آن کوچکتر و ظاهر آن شبیه ماوس‌های معمولی می‌باشد. T630 از ۶ دستور لمسی حرکتی ویندوز ۸ شامل اسکرول افقی و عمودی و جابجایی بین نرم‌افزارها پشتیبانی می‌کند. با دوبار لمس سطح ماوس با یک انگشت، صفحه اصلی ویندوز ۸ و با دو بار لمس دو انگشتی صفحه سنتی دسک‌تاپ نمایش داده می‌شود. کاربر می‌تواند دستورات لمسی حرکتی را سفارشی نموده و براساس سلیقه خود عملیات‌های مختلف را به دستورات لمسی نسبت دهد.

ماوس Zone Touch Mouse T400 در واقع ترکیبی از دکمه‌های فیزیکی (راست، چپ و وسط) ماوس‌های سنتی با یک سطح‌ شیشه‌ای لمسی است. کاربر با لمس هر نقطه از قسمت لمسی جلوی ماوس، قادر خواهد بود تا صفحه اصلی ویندوز ۸ را برروی صفحه بیاورد. همچنین با لمس قسمت عقب همین صفحه لمسی می‌توان بین نرم‌‌افزارهای در حال اجرا جابجا شد. این ماوس با دو باتری قلمی AA تغذیه می‌شود و این دو باتری کارکرد حدود ۱۸ ماه ماوس T400 را تضمین می‌کنند.

این سه محصول جدید لاجیتک خلاقانه و سریع و کارآمد هستند. هر سه این دستگاه‌ها از تکنولوژی بی سیم با فرکانس 2.4GHz استفاده می‌کنند و خبری از بلوتوث در آنها نیست. لاجیتک ادعا می‌کند که عدم استفاده از بلوتوث باعث افزایش طول عمر باتری و کاهش مصرف انرژی می‌شود. این بدین معناست که باید یک پورت USB کامپیوتر خود را برای دانگل این ابزارها خالی نگه دارید. اما خوشبختانه این دانگل USB که وظیفه برقراری ارتباط بی‌سیم کامپیوتر با این ابزارها را برعهده دارد، قادر به پشتیبانی از ۶ دستگاه جانبی ساخت لاجیتک است یعنی می‌توان با یک دانگل و اشغال یک پورت USB ابزارهای مختلف ساخت لاجیتک را به کامپیوتر متصل نمود.

لاجیتک می‌گوید:

دیدگاه ما با مایکروسافت متفاوت است و ما روش متفاوتی را برای هدایت سیستم‌عامل و جابجایی بین بخش‌های مختلف آن داریم. به نظر ما نباید کاربر مجبور باشد دست خود را از روی ماوس کی‌برد برداشته و برروی صفحه لمسی نمایشگر بکشد.

نظر شما در رابطه با این لوازم جانبی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات