فروشگاه IKEA قصد دارد تا سال ۲۰۱۶ فروش لامپ‌ را فقط به نوع LED محدود نماید

سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۰۲:۰۵
مطالعه 1 دقیقه
IKEA قصد دارد به خاطر مزایای لامپ‌های LED برای محیط زیست، فروش لامپ‌های سنتی را به طور کامل از برنامه خود خارج کرده و فقط به فروش لامپ‌های LED بپردازد.
تبلیغات

IKEA اعلام نموده که قصد دارد تا سال ۲۰۱۶ تمام تجهیزات نوردهی سنتی خود را از چرخه فروش خارج کند و به طور اختصاصی روی لامپ‌های LED سرمایه‌گذاری نماید. IKEA ادعا می‌کند که اولین خرده‌فروش لوازم خانگی در آمریکا است که این کار را می‌کند و دلیل این امر را فواید این تکنولوژی برای محیط زیست اعلام نموده است.

لامپ‌های مدرن معمولا قیمت بالایی دارند و همین موضوع مانع از فراگیر شدن آنها می‌گردد. اما این کمپانی مطرح فروش لوازم خانگی گفته که قصد دارد این لامپ‌ها را با نازل‌ترین قیمت به فروش برساند. هم‌اکنون ارزان‌ترین لامپ LED که در IKEA به فروش می‌رسد، ۹.۹۹ دلار قیمت دارد.

این کمپانی لوازم خانگی سوئدی که به خاطر اجناس ارزان‌قیمت و پرمصرف خود مشهور است، بر طول عمر بالای این لامپ‌ها نیز تاکید فراوان دارد. IKEA می‌گوید که این لامپ‌ها تا ۲۰ سال عمر دارند که این میزان طول عمر حداقل روی کاغذ با طراحی لامپ‌های LED فیلیپس که برنده جایزه نیز بوده‌اند، همخوانی دارد. البته لامپ‌های فیلیپس به خاطر طول عمر بالا و مصرف بهینه انرژی، محدوده قیمتی بین ۲۰ تا ۶۰ دلار دارند. هنوز مشخص نیست که IKEA برای رقابت با قیمت لامپ‌های موجود در بازار چه برنامه‌ای دارد، اما حتی «پایین‌ترین قیمت در بازار» می‌تواند مشتریان را شوکه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات