CES 2012: رونمایی از تلویزیون هوشمند Ubuntu TV

دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
در اینکه در نمایشگاه CES امسال شاهد رقابت سنگین شرکتهای مختلف در بازار تلویزیون هستیم و تولیدکنندگان با ارائه نوآوری سعی در جذب مخاطب بیشتر دارند، تردیدی نیست. اما حضور غافلگیرکننده اوبونتو در این میان، چالش برانگیز است. ابونتو که یکی از معروفترین نسخه های توسعه یافته لینکوس را تولید می کند. در نمایشگاه CES 2012 تلویزیون خود را به نمایش در آورده است. در ادامه گالری عکس و اطلاعات کامل در رابطه با Ubuntu TV را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

Ubuntu TV در واقع مشتق گرفته شده از خود Ubuntu است و یک رابط کاربری بهینه شده برای تلویزیون ها ارائه می کند. این رابط کاربری که Unity-inspired UI نام گذاری شده، قابلیت های بسیاری از جمله پخش برنامه های دیجیتال، امکان اتصال به فروشگاه های آنلاین موسیقی و اجرای نرم افزارهای مختلف از جمله Youtube App را فراهم می کند.

نکته جالب توجه در Ubuntu TV این است که این نرم افزار برای تمام تولید کنندگان تلویزیون بصورت مجانی ارائه می شود. Ubuntu انتظار دارد که در سال جاری بسیاری از تولید کنندگان تلویزیون های هوشمند، تلویزیون های خود را با Ubuntu TV وارد بازار کنند.

Ubuntu TV در واقع قابلیت جدیدی را به تلویزیون های هوشمند اضافه نمی کند ولی مزیت و برتری آن مجانی بودن آن است. به این ترتیب تولید کنندگان تلویزیون می توانند با کم کردن هزینه نرم افزار، قیمت تلویزیون های هوشمند اوبونتویی خود را کاهش دهند.

مطمئنا طرفدران لینوکس نیز از تلویزیون های Ubuntu TV استقبال خواهند کرد.

به هرحال، قصد اوبانتو از حضور در این نمایشگاه فقط ارائه این محصول نیست و CES 2012 شاهد نمایش لپ تاپهای اوبانتو نیز خواهد بود. Jane Silber، مدیر عامل Canonical، شرکت پشتیبانی و توسعه اوبانتو، در این باره به بی بی سی گفت: "ما در حال تولید محصولات جدیدی با هدف تمرکز بیشتر روی مصرف کننده هستیم و صادقانه بگویم، CES همان جایی است که باید به دنبال جذب مشتری باشیم."

منبع : The Verge

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات