CES 2012: توشیبا اولترابوک 14 اینچ خود را به نمایش گذاشت

دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
توشیبا هر سال در نمایشگاه CES چندین مدل لپ تاپ جدید را معرفی می کرد، اما این شرکت ژاپنی امسال همه را متعجب کرد و تنها با یک مدل اولترابوک وارد CES شد. نکته عجیب دیگر در مورد قسمت لپ تاپ توشیبا در CES این است که تنها لپ تاپ به نمایش گذاشته در نمایشگاه، یک نمونه اولیه بی نام از خانواده اولترابوک در سایز 14 اینچ است. در ادامه توضیحات بیشتر و گالری تصاویر این اولترابوک را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

در حال حاضر اولترابوک های 13 اینچ توشیبا با قیمت حدود 800 دلار در بازار جهانی به فروش می رسند. اما نمونه ای که در CES به نمایش گذاشته شده در سایز 14 اینچ است. این نمونه اولیه شباهت زیادی به لپ تاپ های سری Business این شرکت دارد و رنگ آمیزی آن مشکی، خاکستری متالیک است. لبه های لپ تاپ منحنی شکل و حاشیه نمایشگر نیز باریک و از جنس پلاستیک مشکی رنگ است.

کی برد این اولترابوک بی نام همانند اکثر لپ تاپ های امروزی از نوع جزیره ای (Island-Style) است.

بدنه مخروطی شکل این اولترابوک 14 اینچ بسیار باریک است. این اولترابوک مشخصا باریکتر از لپ تاپ اخیر Dell XPS 14z می باشد.

همانطور که می دانید در تعریف اینتل برای اولترابوک ها سایز صفحه نمایش 13 اینچ در نظر گرفته شده است و اکثر اولترابوک هایی که تا به حال وارد بازار شده اند نیز در این سایز و یکی دو مورد نیز در سایز 11 اینچ تولید شده اند. اما از طرفی به نظر می رسد که تولیدکنندگان به سمت لپ تاپ های سبک و باریک 14 اینچ و حتی بزرگتر تمایل پیدا کرده اند که از سخت افزار اینتل که برای اولترابوک ها در نظر گرفته شده، استفاده می کنند. به این ترتیب این لپ تاپ ها نیز سبک و باریک می باشند اما نه به سبکی و باریکی اولترابوک های 13 و 11 اینچ. در واقع اولترابوک های 13 اینچ سبک تر و باریک تر از اولترابوک های 14 و 15 اینچ هستند.

اولترابوک های بزرگتر از 13 اینچ خیلی جذاب به نظر نمی رسند چون مهمترین دلیل جذابیت اولترابوک ها باریکی و سبکی و قابلیت حمل آسان آنهاست. اما از آنجایی که هنوز گرایش اکثر مردم به سمت لپ تاپ های مجهز به صفحه نمایش بزرگ است، تولید کنندگان نیز اولترابوک های بزرگ تولید می کنند تا کالای خود راحت تر به فروش برسانند. از طرفی وقتی سایز لپ تاپ بزرگتر شود، راحتر می تواند پورت های مختلف از جمله HDMI, USB, Ethernet و غیره را در دل خود جای دهد.

منبع: Cnet

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات