مایکروسافت لنز چشمی هوشمند تولید می کند

یک‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
با کوچکتر شدن اندازه تراشه های الکترونیکی و گسترش سریع کاربرد کامپیوتر در عرصه های مختلف، روز به روز شاهد نوآوری های جالب و مفیدتری در این زمینه، به ویژه در شاخه پزشکی می شویم. اینک شرکت میکروسافت که مدتهاست مشغول کار بر روی پروژه های متفاوت بیوتکنولوژیکی است، اقدام به معرفی نوعی لنز چشمی کرده که کمک بسیاری به بیماران مبتلا به دیابت می کند.
تبلیغات

به نظر می رسد که میکروسافت تنها به اشغال دنیای فناوری با تلفنهای هوشمند، کامپیوترها و دیگر محصولات خود قانع نیست. این شرکت قصد دارد تا حضور خود را در همه ابعاد زندگی مردم گسترش دهد. بنا به گزارشها، "بخش تحقیقات شرکت میکروسافت" و "دانشگاه واشنگتن" به صورت مشترک در حال کار روی ساخت لنزهای تماسی هوشمندی هستند. این لنزها دارای امکانات الکترونیکی ویژه با قابلیت انجام اموری مانند انتقال اطلاعات مربوط به میزان قند خون بدن به صورت بیسیم به ابزارهای دیگر مانند تلفن همراه هستند.

می توان امیدوار بود که روزی این لنزهای تماسی جایگزین روش دردناک استفاده از سرنگ جهت تعیین میزان قند خون در بیماران دیابتی نوع 1 شود که مجبورند قند خون خود را مرتبا کنترل کنند. این لنزها پس از اندازه گیری میزان قند خون، داده ها را به شکل بیسیم به دستگاه های مختلف مانند موبایل ارسال می کنند. مایکروسافت امیدوار است که نسل بعدی این لنزها، خود قادر به نمایش اطلاعات باشند تا نیازی به استفاده از دستگاههای ثانویه مانند موبایل نباشد.  

ویدیوی که مایکروسافت در این زمینه منتشر نموده را از دست ندهید:

هنوز زمانی برای عرضه این لنزها به بازار مشخص نشده است اما میکروسافت قصد دارد به محض آماده شدن همه شرایط، این لنزها را راهی بازار کند.

منبع : Ubergizmo

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات