سونی، سریعترین کارت حافظه دنیا با سرعت 125 مگابایت در ثانیه را معرفی کرد

یک‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
اگر جزء طرفداران عکاسی با دوربین های دیجیتال هستید و از سرعت واکنش دوربین خود در زمان ذخیره عکس به ویژه در هنگام عکاسی در شب یا تصاویر پی در پی راضی نیستید، یک خبر خوب برایتان داریم، با خواندن ادامه مطلب متوجه خواهید شد که شرکت سونی با تولید جدیدترین سری کارتهای حافظه خود این مشکلات را برای همیشه حل کرده است.
تبلیغات

روز جمعه، سونی اعلام کرد که از ماه فوریه (اواسط بهمن ماه) امسال عرضه سریعترین کارتهای حافظه در صنعت IT با سرعت ذخیره سازی 125 مگابایت در ثانیه را آغاز خواهد کرد.

این کارتهای جدید برای نخستین بار در جهان با استاندارد جدید XQD ارائه شده اند، استاندارد نوینی برای حافظه های فلش که در اواخر سال 2010 میلادی توسط شرکتهای SanDisk، Sony و Nikon با سرعت خواندن حداقل 500 مگابایت در ثانیه، سرعت نوشتن حداقل 125 مگابایت در ثانیه و قابلیت ذخیره سازی بیش از 2 ترابایت و عموما جهت استفاده در دوربینهای دیجیتال ارائه و استانداردهای آن در دسامبر سال گذشته توسط انجمن CompactFlash به صورت رسمی اعلام شد.

این کارتهای حافظه جهت کار با فرمت های مختلف اطلاعات نظیر تصاویر خام  (Raw Picture) و ویدیو در دوربینهای دیجیتال HD طراحی شده اند. به این ترتیب سرعت ذخیره سازی داده های مذکور در حافظه با پیشرفت هرچه بیشتر حسگرها و پردازنده های تصویری به گلوگاهی برای کاهش عملکرد دوربینها تبدیل نشود. سرعت ذخیره سازی بالاتر در اینجا به معنای مکث کمتر مابین عکس های گرفته شده برای عکس های RAW یا ویرایش سریع و بلافاصله تصاویر ذخیره شده است.

سونی اعلام کرده که در ابتدا اقدام به تولید کارتهای حافظه با ظرفیتهای 16 گیگابایت و 32 گیگابایت و کارت خوانهایی سازگار با USB 3.0 و PCI برای کامپیوترهای شخصی خواهد کرد. پیش بینی می شود بهای این کارتها در ژاپن بین 20,000 ین (260 دلار آمریکا) و 33,000 ین (429 دلار آمریکا) و قیمت کارت خوان ها 4,000 ین (52 دلار آمریکا) بوده و از 15 فوریه (26 بهمن ماه) وارد بازار شوند.

سخنگوی سونی اعلام کرد که فروش این محصولات به صورت همزمان در سایر نقاط جهان نیز آغاز خواهد شد.

CompactFlash رقیب دیرینه قالبهایی مانند SD یا Secure Digital است که امروزه برای ذخیره سازی داده ها در دوربینهای دیجیتال، تلفنهای موبایل و کامپیوترهای شخصی به کار می رود.

منبع : PCWorld

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات