معرفی 4 برنامه کاربردی آیفون که باید از Cydia دریافت کنید

شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹
مطالعه 6 دقیقه
در این مقاله قصد داریم 4 نمونه از کاربردی ترین برنامه های Cydia را معرفی کنیم. این برنامه ها مخصوص کاربرانی است که گوشی خود را جیلبریک کرده و نرم افزار Cydia را بر روی گوشی خود نصب کرده اند. اگر هنوز اقدام به جیلبریک گوشی خود نکرده اید ادامه مقاله را مطالعه نمایید تا شما هم بتوانید از این برنامه های فوق العاده کاربردی، استفاده کنید. آموزش نصب برنامه ها از Cydia را نیز می توانید در همین مقاله مشاهده کنید.
تبلیغات
  • اگر گوشی iPhone 4 یا iPhone 3GS دارید، گوشی خود را با استفاده از این لینک به روز رسانی و جیلبریک کنید.
  • اگر گوشی iPhone 3G و یا 2G دارید با مطالعه این لینک، دستگاه خود را جیلبریک کنید.

اگر گوشی خود را به درستی جیلبریک کرده باشید، حتما مجهز به نرم افزار Cydia خواهد بود؛ در این صورت می توانید برنامه های جذاب و کاربردی مختلف را بر روی آن نصب کنید. تنها کافی است چند Source را به سیدیا اضافه کنید.

برای اضافه کردن سورس، Cydia را باز کنید. گزینه Manage پایین صفحه را انتخاب کنید و سپس به قسمت Sources بروید. در صفحه بعدی گزینه Edit بالای صفحه را انتخاب کنید. زمانی که این دکمه را انتخاب می کنید، دکمه Add سمت چپ صفحه نمایان می شود. روی آن کلیک کنید تا صفحه ای برای اضافه کردن Source باز شود.

Source زیر را وارد کنید و کلید Add Source را فشار دهید.

  • http://cydia.xsellize.com

در این مرحله صفحه سیاه رنگی ظاهر می شود که نشان دهنده روند اضافه شدن این Source است. ممکن است پس از نصب گوشی نیاز به Reboot شدن داشته باشد، به این ترتیب گوشی شما خاموش و روشن خواهد شد. سورس های زیر را نیز به همین ترتیب به سیدیا اضافه کنید:

  • http://apt.thebigboss.org/repofiles/cydia
  • http://repo.insanelyi.com
  • http://apt.modmyi.com

اگر موفق به اضافه کردن سورس ها نشدید، مقاله تصویری اضافه کردن سورس را در این لینک مشاهده کنید.

برای دانلود برنامه ها، سیدیا را باز کنید و به قسمت Search آن رفته و برنامه های پیشنهادی را جست و جو کنید. برنامه را باز کنید و دکمه Install در قسمت بالای صفحه سمت راست را کلیک کنید. برنامه هایی که نام آنها را جست و جو می کنید ممکن است در چند سورس وجود داشته باشند. مهم نیست برنامه را از کدام سورس دریافت می کنید ولی اگر این برنامه در یک سورس مشکلی داشت می توانید آن را از سورس دیگر دریافت کنید.

WeatherIcon

این برنامه قادر است ظاهر و آیکون برنامه Weather آیفون را تغییر دهد و دمای روزانه به همراه شکل مربوط به دمای همان روز را بر روی آیکون Weather درج کند. اگر دقت کنید آیکون برنامه Weather همواره دمای 72 درجه را نشان می دهد ولی با نصب برنامه Weathericon از سیدیا، آیکون برنامه در تصویر زیر به یک درجه (که دمای امروز است) و شکل آن به شکل ابر تغییر کرده است.

cydia-management-weather-icon-432

زمانی که برنامه ای را از سیدیا دریافت می کنید، ممکن است با سیستم عامل شما سازگار نباشد و زمانی که دانلود برنامه مورد نظر به اتمام می رسد یا گوشی ریبوت می شود، پیغام یا اخطاری مبنی بر اینکه گوشی شما در حالت SafeMode است را مشاهده کنید. در این هنگام باید برنامه را پاک کنید و آن را از سورس دیگری دریافت کنید. در ادامه آموزش پاک کردن برنامه نصب شده را مشاهده می کنید.

CyDelete

تعدادی از برنامه هایی که از سیدیا دریافت می کنید، آیکونی روی صفحه ایجاد نمی کنند و تنها تنظیمات یا عملکرد قسمت خاصی را تغییر می دهند. اما اگر آیکونی هم روی صفحه ایجاد کنند، نمی توانید آن برنامه را به راحتی (مانند برنامه های آیفون) پاک کنید.

برای پاک کردن برنامه های دریافت شده از سیدیا، باید برنامه Cydelete را روی گوشی خود نصب کنید تا هنگامی که انگشت خود را روی یک برنامه نگه می دارید علامت ضربدر را بالای برنامه ها نیز مشاهده کنید و بتوانید آنها را پاک کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید iBlackList از سیدیا دریافت شده و در حالت عادی امکان پاک کردن آن وجود ندارد ولی زمانی که برنامه CyDelete را روی دستگاه خود نصب کرده باشید، پاک کردن این برنامه نیز مانند سایر برنامه ها ساده است.

cydia-management-cydelete-432

در ادامه روش حذف کردن برنامه هایی که آیکونی روی صفحه ندارند را نیز آموزش خواهیم داد.

iBlackList

iBlackList یکی از برنامه های کاربردی است که هر تلفنی باید داشته باشد ولی متاسفانه این قابلیت در آیفون وجود ندارد. با استفاده از iBlackList می توانید لیستی از شماره های داخل گوشی خود که تمایل به صحبت یا مکاتبه با آنها ندارید را به iBlackList اعلام کنید تا هنگامی که با شما تماس می گیرند، تلفن شما زنگ نخورد.

شما همچنین می توانید به این برنامه دستور دهید که هنگامی که تماس ناشناسی داشتید، زنگ تلفن خاموش باشد و همچنین پیامک های ناشناسان یا افرادی که تمایل ندارید را نمایش ندهد.

توجه کنید که پس از نصب این برنامه حتما آن را باز کنید و گزینه اول یعنی Enable را به Disable تغییر دهید. در غیر اینصورت هیچ تماسی را مشاهده نخواهید کرد.

cydia-management--iblacklist432

 اگر بعد از نصب برنامه با پیغام خطا مواجه شدید و این برنامه با ورژن دستگاه شما سازگار نبود، آموزشی که در انتهای مطلب قرار دارد را مطالعه کنید.

ScrollingBoard

قسمت پایین گوشی آیفون که می توانید 4 برنامه کلیدی و پرکاربردی خود را در آن قرار دهید Dock نام دارد. همانطور که صفحه های آیفون را می توانید ورق بزنید و صفحه بعدی را مشاهده کنید، می توانید این Dock را نیز ورق بزنید و چند برنامه کاربردی دیگر را در قسمت داک قرار بدهید.

برای انجام این کار کافی است ScrollingBoard را از سیدیا دریافت و بر روی گوشی خود نصب کنید. پس از نصب این برنامه، دست خود را بر روی یکی از App ها نگه دارید و زمانی که برنامه ها شروع به لرزیدن کردند برنامه های مورد نظرتان را به قسمت Dock ببرید. مشاهده می کنید که برنامه های اضافی به Dock صفحه بعد منتقل می شوند. ScrollingBoard یکی از کاربردی ترین برنامه های آیفون برای متمایز کردن App های ضروری از سایرApp هاست.

آموزش پاک کردن برنامه های نصب شده از Cydia

زمانی که برنامه ای را از سیدیا دریافت می کنید، ممکن است با سیستم عامل شما سازگار نباشد و زمانی که دانلود برنامه مورد نظر به اتمام می رسد یا گوشی ریبوت می شود، پیغام یا اخطاری مبنی بر اینکه گوشی شما در حالت SafeMode است را مشاهده کنید. در این حالت باید برنامه نصب شده را پاک کنید و آن را از سورس دیگری دریافت نمایید و اگر مجددا با همین پیغام مواجه شدید آن را به طور کل پاک کنید.

برای پاک کردن برنامه ها ابتدا Cydia را باز کنید و از قسمت Manage گزینه packages را انتخاب کنید.

cydia-management-432

برنامه ای که نصب کردید را در این صفحه بیابید روی آن کلیک کنید و در صفحه ای که باز می شود دکمه Modify از بالای صفحه را انتخاب کنید.

cydia-management-modify-432

سپس دکمه Remove را کلیک کنید تا برنامه مورد نظر پاک شود.

منبع: Zoomit

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات