نامه ارزشمند بیل گیتس به استیو جابز در آخرین روزهای عمرش

دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
بیل گیتس قبل از مرگ استیو جابز، نامه ای به وی نوشته بود که استیو آن را تا لحظه مرگش در کنار تخت خود نگه داشت.
تبلیغات

گیتس در مصاحبه اخیر خود با تلگراف، وجود دشمنی در رابطه اش با جابز را رد کرده و اذعان می کند که روابط کاملا حسنه‌ای میانشان برقرار بوده است. در ادامه اظهارات بیل گیتس و توضیحات وی در مورد روابطش با استیو جابز را مشاهده می کنید.

استیو جابز و بیل گیتس همیشه رقبای باهوش و سرسختی در دنیای فناوری بوده‌اند. اما در زندگی‌نامه ای که اخیرا از مرحوم جابز! منتشر شده، بیشتر از رابطه‌ی پر تنش این دو صحبت می شود. گیتس می‌گوید که در واپسین روزهای زندگی جابز، دو بار به ملاقاتش رفته و نامه‌ای برای او فرستاده بود. او همچنین می‌گوید که هیچ حس دشمنی بین آن دو وجود نداشته و همواره یک رقابت سالم کاری و قابل احترام همیشه بین آن‌ها حاکم بوده است.

بیل گیتس اعلام کرده که در نامه‌اش به جابز از او خواسته است که به ابداعاتش افتخار کند. بیل گیتس همچنین گفته که با استیو در مورد فرزندانش صحبت کرده است و قصد نوشتن نامه‌ای صلح جویانه نداشته است. چراکه هیچ وقت با استیو جنگ نداشته و فقط رقابتی سالم و سازنده داشته است.

گیتس همچنین می‌گو‌ید که بعد از فوت جابز، همسر او در یک تماس تلفنی به گیتس می‌گوید که بیوگرافی جابز یک تصویر غیر واقعی از رابطه جابز و گیتس را به تصویر کشیده است. همسر جابز به گیتس گفت:

جابز نامه ای را که در واپسین لحظات زندگی اش از تو دریافت کرده بود، در کنار تخت خواب خود تا لحظه‌ی مرگش نگاه داشت.

بیل گیتس که جز یکی از ثروتمندترین افراد جهان است، تصریح کرد: کامپیوترهای شخصی که من بر روی آنها کار می کردم کاربر بیشتری نسبت به محصولات اپل داشت ولی اپل توانست در 5 سال اخیر گستره محصولات را به حدی وسعت ببخشید که نظر بخش زیادی از کاربران را به خود جلب کند.

گیتس در صحبت‌هایش بارها بر وجود رقابت سالمشان تاکید کرد.

ما نیز امیدواریم از این پس شاهد رقابت هایی از این قبیل باشیم که منجر به پیشرفت های بزرگ علمی شود.

منبع: ThetechJournal

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات