ایسر و لنوو برای تولید تبلت های ویندوزی (Wintel) آماده می شوند

سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش ایسر اعلام کرد که تغییراتی در سری تبلت های خود ایجاد خواهد و پس از آن تولید تبلت های سابق خود را متوقف کرد. اما این شرکت مشخصا اعلام کرد که قصد ترک بازار تبلت ها را ندارد و با محصولات بهتر وارد میدان خواهد شد. با ورود به سال 2012 و نزدیک شدن انتشار ویندوز 8 اخبار مرتبط با تبلت های ویندوزی نیز داغ تر می شود. در همین راستا ایسر و لنوو رسما اعلام کردند که امسال تبلت های Wintel با پردازنده اینتل تولید خواهند کرد.
تبلیغات

براساس اعلام DigiTimes دو شرکت Acer و Lenovo در سه ماه سوم سال 2012 تبلت های مجهز به سیستم ویندوز 8 را تولید و روانه بازار خواهند کرد. پردازنده این تبلت ها تحت پلتفرم Clover Trail اینتل خواهند بود. براساس گزارش این منبع اینتل قصد دارد پس از تولید انبوه پردازنده های Medfield در نیمه اول سال 2012، تنوع و تعداد پردازنده های خانواده Clover Trail را افزایش خواهد داد. Medfield قرار است ترکیبی از بازده بالا و مصرف انرژی کم باشد.

از آنجایی که در تبلت مصرف انرژی اهمیت ویژه ای دارد، انتظار می رود پردازنده های Medfield اینتل مورد استقبال قرار گیرند. همانطور که می دانید سیستم عامل ویندوز محبوب ترین سیستم عامل کامپیوترهای شخصی است. به همین دلیل انتظار می رود استقبال خوبی از تبلت های ویندوزی شود. اما باز هم پیش بینی می شود که حتی پس از ورود تبلت های ویندوز 8 باز هم اپل 60 درصد از سهم بازار تبلت ها را در سال 2012 در دست داشته باشد.

منبع: DigiTimes

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات