لپ تاپ های ویندوز 8 به سنسور حرکتی کینکت مجهز می شوند

شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در تلاش است تا فناوری سنسور حرکتی کینکت را به لپ تاپ ها اضافه کند. به این ترتیب به زودی شاهد لپ تاپ های مجهز به کینکت خواهیم بود که قادر به دریافت دستورات حرکتی هستند. یعنی می توانید به جای استفاده از ماوس و کی برد برای اجرای برنامه ها و یا ارسال دستورات، از حرکت دست های خود در مقابل صفحه نمایش استفاده کنید.
تبلیغات

The Daily که نمونه آزمایشی لپ تاپ مجهز به کینکت را مشاهده کرده اعلام نموده که این لپ تاپ توسط اسوس در حال ساخت است. برروی این لپ تاپ سیستم عامل ویندوز 8 نصب بوده و سنسور و دوربین مربوط به کینکت نیز در داخل نمایشگر آن جای گرفته بوده اند.

کینکت دارای سنسورهای تشخیص عمق و دوربین است که از طریق آن حرکت بدن انسان را تجزیه و تحلیل نموده و به دستورات قابل فهم برای کامپیوتر تبدیل می کند. کینکت که با ورودش به بازار کنسول های بازی باعث فروش دو چندان ایکس باکس 360 شد، حال قرار است نوت بوک های ویندوز 8 را متحول کند.

از طرفی اگر با کینکت آشنا باشید حتما می دانید که بازی کردن با این کنترلر حرکتی چقدر جذاب است. حال با ورود این سنسور حرکتی به داخل لپ تاپ ها علاقمندان بازی نیز بیش از پیش به سمت نوت بوک های جدید ویندوز 8 جلب خواهند شد.

از آنجایی که کینکت به خوبی حرکات بدن انسان را تجزیه و تحلیل می کند می توان به راحتی و از طریق آن سیستم عامل را هدایت و دستورات را ارسال کرد. به عنوان مثال می توان برای سیستم عامل تعریف کرد که اگر انگشت دست کاربر به نحو خاصی در مقابل صفحه نمایش نوت بوک حرکت داده شد، نرم افزار خاصی اجرا شود و یا موزیک مورد نظر کاربر پخش گردد.

البته امکان غیرفعال کردن این قابلیت نیز در زمانی که نیازی به آن ندارید وجود خواهد داشت.

متاسفانه هیچ تصویری از نمونه اولیه لپ تاپ مجهز به کینکت و یا اطلاعات مربوط به زمان ورود آن به بازار وجود ندارد.

منابع: Tech Crunch | PC World

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات