BMW سری جدید غول آهنی X6 را معرفی کرد

شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۷
مطالعه 3 دقیقه
اگر قرار باشد خودرویی مفهومی را به واقعیت بدل کنیم، اگر قرار باشد از یک خودروی شکست خورده پیروزی و محبوبت را بیرون آوریم، و اگر قرار باشد هیولای آهنی بسازیم که چون خودروهای سبک کروکی بتازند مطمئن باشید که کسی جز BMW و نتیجه ای جز X6 مدل 2013 به همراه نخواهد داشت. BMW سری 2013 خودرو شکست خورده X6 را به امید جبران شکست X6 فعلی معرفی کرده است. در ادامه توضیحات کامل به همراه گالری عکس X6 2013 را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

زمانی که نخستین نمونه از خودروی X6 خودروسازی BMW عرضه شد، ظاهر عجیب و غریب و کم و کاستی های آن در مقایسه با سایر مدل ها کافی بود تا نه تنها به مزاج مشتریان خوش ننشیند که همه متخصصان بر روی این نکته متفق القول باشند که این خودرو شکستی بیش نیست!

سری X6 در واقع همان X5 بود که ظاهرش بد ریخت تر شده و قدری از امکاناتش به نسبه کاهش یافته بود، به همین خاطر مشتریان از آن استقبالی نکردند و همین کاهش محبوبیت خریداران باعث شد تا X6 جزء شکست های کمپانی چشم آبی ها به حساب بیاید.

اما مدل جدید 2013 با جذابیت بیشتری که برای علاقمندان خودرو ایجاد کرده و فروش اولیه چشمگیر 20.000 دستگاهی اش در ایالات متحده توانست تا خط بطلانی بر تمام این تصورات بکشد. اما آیا این تغییرات بدان معنی است که می تواند رقیبی جدی برای پورشه کاین باشد؟

با وجودی که مدل 2013 همچنان از موتور قدیمی بهره می برد؛ در دو نوع 6 سیلندری با گنجایش 3 لیتر و 8 سیلندری 4.4 لیتری عرضه خواهد شد. از دیگر خصوصیات X6 همانا تزریق مستقیم سوخت و وجود توربو شارژ دوگانه است، بدین ترتیب مطمئن خواهید بود که به خوبی مدل قدیمی خواهید راند. متاسفانه انتقال نیرو تنها به صورت هشت دنده ای اتوماتیک تعریف شده است که از معایب خودرو به شمار می رود. در عوض، مصرف بهینه انرژی را می توان از مزایای X6 دانست.

شرکت BMW قرار است پکیجی با کارایی متوسط از این مدل را نیز ارائه نماید که در کنار بهینه سازی های گوناگون، از موتوری شش سیلندری با 15 اسب بخار بیشتر و یا موتوری هشت سیلندری با 40 اسب بخار بالاتر نسبت به نسخه اول بهره ببرد. مدل X6 M را می توان به همان صورت 555 اسب بخاری با 8 سوپاپ و فن آوری تعلیق نیز تهیه کرد، بدین ترتیب هدایت این غول بی شاخ دم همانند خودروهای کروکی ساده و دلچسب خواهد بود.

یکی از نوآورانه ترین ابتکاراتی که در سری جدید X6 بکار گرفته شده است، طراحی ویژه چراغ های LED جلو است. با کمک این چراغ ها که به صورت آپشن عرضه می شوند می توان با توجه به نوع حرکت چرخ ها قسمت مشخصی از جاده را در شب روشن نمود.

اگر مشتاق شدید که مدل جدید X6 را از نزدیک ببینید، می توانید سری به نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو بزنید؛ اما اگر قصد خرید آن را دارید باید چند ماهی تا بهار صبر پیشه کرده و پولهای قلک خود را جمع کنید!

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات