راز اصلی تولید آیفون در چین از زبان استیو جابز

دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
احتمالا بسیاری از شما تصور می‌کنید پاسخ این سئوال را می‌دانید و علت اینکه آیفون در امریکا تولید نمی شود، هزینه پایین نیروی کار و ارزان تمام شدن قیمت تمام شده محصول در چین است. ولی راز اصلی تولید آیفون در چین فراتر از بحث هزینه است. روزنامه نیویورک تایمز گزارش ویژه‌ای در مورد اینکه چرا اپل محصولاتش را در امریکا تولید نمی‌کند، منتشر کرده است. در ادامه دلایل دیگر تولید آیفون در چین را بررسی می کنیم.
تبلیغات

استیو جابز در زمان حیاتش در مورد تولید آیفون در چین مورد سئوال قرار گرفت:

چرا اپل پس از سال 2000 محصولاتش را در امریکا تولید نمی‌کند. تا پیش از سال 2000 اپل محصولات خود را در امریکا تولید می‌کرد ولی اکنون عمده گوشی‌های iPhone در چین تولید می شوند. آیا دلیل این کار تنها هزینه کمتر نیروی کار در چین است؟

استیو جابز در پاسخ به این سئوال ها چنین عنوان می کند:

علت تولید آیفون در چین، علاوه بر ارزان بودن نیرو، تخصص و اطلاعات و کار خوب آنهاست. همچنین کارخانه‌های چین پیشرفته و مجهزتر از کارخانه های امریکا هستند. وی همچنین در توضیح این سئوال اعلام کرد:

ما نیاز به 8700 مهندس صنعتی برای کنترل 200,000 کارگر خط تولید داریم. برای یافتن 8700 مهندس کاردان در امریکا حدودا باید 9 ماه زمان صرف کنیم. ولی برای یافتن این تعداد نیروی متخصص در چین تنها 15 روز زمان نیاز است.در کنار این مزایا، سرعت خطوط تولید و نیرو ها در چین فوق العاده زیاد است و همچنین نیرو ها با تخصص هایی که ما به آنها نیاز داریم در امریکا زیاد نیستند. به طور کلی دلیل اصلی تولید محصولات در چین، نیروی ارزان نیست بلکه وجود کارخانه های پیشرفته تر، تعداد زیاد نیروی متخصص در چین و سرعت عمل بالای نیرو ها است که ما را به تولید محصولات‌مان در چین پایبند می کند.

اینها دلایلی هستند که اپل چین را برای تولید محصولاتش بر می گزیند. با این تفاسیر نباید تصور کرد، هر محصولی که ساخت چین است کیفیت پایینی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات