صفحه نمایش تلفن های هوشمند به پنل های خورشیدی مجهز می شود

یک‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
صفحه نمایش تلفن های هوشمند روز به روز روشن تر، شفاف تر و با کیفیت تر می شوند. اما هر چه رزولوشن صفحه نمایش بالاتر روند و روشنایی تصویر نیز بیشتر شود، متقابلا باتری بیشتری نیز مصرف می شود. زمانی که روشنایی نمایشگر تلفن خود را زیاد می کنید باتری تلفن نیز زودتر خالی می شود. حال به نظر می رسد دانشمندان نانوتکنولوژی دانشگاه London Centre راه حل مناسبی را با ترکیب پنل های خورشید و صفحه نمایش OLED ارائه کرده اند.
تبلیغات

پروفسور Arokia Nathan باور دارد که با ترکیب پنل های خورشیدی و صفحه نمایش OLED می توان انرژیی که توسط پنل های OLED هدر می رود را مجددا به انرژی الکتریکی تبدیل کرد. به این ترتیب خود نمایشگر می تواند بخشی از انرژی مورد نیاز خود را بازیابی و بدست آورد.

نمونه های اولیه نمایشگرهای OLED با پنل داخلی خورشیدی که در دانشگاه London Centre ساخته شده اند قادرند با جذب نور و تبدیل آن به انرژی الکتریکی، بازده نمایشگر را 11 تا 18 درصد افزایش دهند.

پنل های خورشیدی به شکلی با پنل OLED ترکیب می شوند که با چشم غیر مسلح نمی توان پنل خورشیدی را مشاهده کرد. یعنی پنل خورشیدی باعث افت کیفیت تصویر نمی شود. از طرفی پنل خورشیدی برای جذب انرژی لزوما نیازی به نور خورشید ندارد و می تواند انرژی مورد نیاز را از نور خود نمایشگر تامین کند.

تا نهایی شدن و عرضه نمایشگرهای OLED با پنل خورشیدی داخلی چند سال زمان لازم است. اما وقتی این فناوری به تکامل برسد می توانید بدون نگرانی از تمام شدن باتری تلفن خود میزان روشنایی صفحه نمایش را روی حداکثر تنظیم نموده و از تصاویر با کیفیت و زنده لذت ببرید.

منبع: UberGizmo

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات