کتاب های درسی دانش آموزان از این پس در آیپد عرضه می شوند

شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
اپل قصد دارد به کمک آیپد در صنعت آموزش انقلاب ایجاد کند.
تبلیغات

سه نرم افزار جدید این کمپانی دانش آموزان و دانشجویان را از کتاب های درسی بی نیاز می کند. از این پس دانشجویان و دانش آموزان می توانند با دانلود App کاربردی iBooks 2، کتاب های درسی خود را به صورت فایل های PDF در این نرم افزار دانلود کنند و به جای حمل چندین کتاب تنها یک آیپد را با خود حمل کنند. دو نرم افزار iBook Author و iTunes U نیز برای انجام تکالیف و ارتباط با استادان و استفاده از کتاب های تخصصی تولید شده اند.

با iBooks 2 دیگر نیازی به حمل کتاب های درسی ندارید

دومین نسخه iBooks هم بالاخره عرضه شد تا شاید بتواند دانش آموزان را بیشتر به درس و کتاب های درسی جذب کند. دانش آموزان می توانند در این نسخه از iBooks 2 کتاب های درسی را با قیمت 14.99$ دلار دانلود کنند. حجم هر کتاب ممکن است بین 800 مگابایت تا 2.77 گیگابایت باشد.

دانش آموزان با این روش دیگر نه کتاب های درسیشان را گم می کنند نه نیاز به جلد کردن و نگه داری از آنها دارند.

با iBooks Author تکالیف خود را انجام داده و کتاب منتشر کنید

این محصول یک TextBook پیشرفته برای کاربران Mac و iPad است. کاربران با استفاده از این محصول می توانند متون مختلف را در یک ویرایشگر متن بنویسند و عکس و ویدئوهای مورد نظر را به سادگی در این ویرایشگر و در کنار نوشته هایشان قرار دهند. علاوه بر این کاربران و دانش آموزان با استفاده از این برنامه می توانند دست نوشته و یا کتاب هاب خود را برای دانلود در iBook منتشر کنند.

علاوه بر این دانش آموزان می توانند از این برنامه برای انجام تکالیفشان استفاده کنند. قیمت این برنامه برای کاربران آیپد  14.99$ دلار و برای کابران مک رایگان است. البته اپل فعلا فقط نسخه مربوط به مک را منتظر کرده و هنوز خبری از نسخه مربوط به آیپد نیست.

با iTunes U به راحتی با اساتید خود ارتباط داشته و کتاب های تخصصی را با قیمت مناسب دانلود کنید

این نرم افزار یکی از محبوب ترین برنامه ها در میان دانشجویان است و حدودا 700 میلیون بار دانلود شده است. اکنون Apple قابلیت های جدیدی به این برنامه اضافه کرده است. iTunes U که برنامه ای رایگان است، در بعضی زمینه ها مشابه iBooks است.کاربران با استفاده از این برنامه می توانند دوره های مختلف آموزشی را طی کنند و با اساتید خود ارتباط داشته باشند.

امیدواریم به زودی دانش آموزان و دانشجویان همه کشور ها بتوانند از این تکنولوژی و نرم افزار بهره ببرند و به جای آنکه کتاب و کوله پشتی های های سنگین وزن را هر روز با خود حمل کنند، تنها نیاز به تهیه یک iPad داشته باشند.

منبع: Engadget | Mashable

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات