پنجره خودروهای جنرال موتورز به نمایشگرهای هوشمند تعاملی تبدیل می شوند

جمعه ۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
اگر تا به حال تجربه سفر طولانی با خودرو را داشته اید و در طول سفر مجبور بوده اید بدون سرگرمی برروی صندلی عقب خودرو بنشینید تا به مقصد برسید، حتما از شنیدن این خبر که جنرال موتورز به دنبال تبدیل شیشه پنجره های ماشین به نمایشگر شفاف تعاملی است خوشحال خواهید شد. اطلاعات بیشتر به همراه ویدیو باور نکردنی از این پروژه که Windows of Opportunity نام دارد را در ادامه مشاهده کنید.
تبلیغات

پروژه WOO جنرال موتورز به زودی عملی نمی شود ولی مشخصا این شرکت به دنبال تبدیل پنجره شیشه ای ساده به نمایشگرهای شفاف و تعاملی است. General Motors از عده ای از دانشجویان دعوت کرده تا نرم افزارهای مناسب پنجره تعاملی جدید این شرکت را طراحی کنند تا مسافرین خودرو در زمانی که در خودرو به سر می برند، سرگرم شوند.

مقالات مشابه:پنجره هوشمند سامسونگ، شیشه های مات و ساده امروزی را فراموش کنیدنمایشگر شفاف و هوشمند سامسونگ برروی درب یخچال ها استفاده می شود

از جمله نرم افزارهای فعلی که برای نمونه اولیه این پنجره هوشمند طراحی شده می توان به امکان نقاشی کردن بصورت رنگی برروی شیشه خودرو اشاره کرد. نرم افزار دیگری نیز وجود دارد که کارکترهای کارتونی را برروی شیشه به حرکت در می آورد. سرعت حرکت کارکترهای کارتونی براساس سرعت خودرو کم و زیاد می شود. نرم افزار دیگری که برای این پنجره هوشمند طراحی شده امکان به اشتراک گذاری موسیقی با خودروهای دیگری که در جاده در حال حرکت هستند را میسر می سازد. ایده های اولیه بکار برده شده در این پنجره هوشمند بسیار جالب به نظر می رسند.

هنوز زمان مشخصی برای عملی شدن این فناوری و بکار گیری آن در خودروها اعلام نشده است. اما زمانی که این فناوری بکار گرفته شود هیچ وقت کسی برای نشستن روی صندلی جلو درگیر نخواهد شد.

منبع: Ubergizmo

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات