ال جی عکس های جدیدی از بزرگترین تلویزیون OLED دنیا منتشر کرد، کیفیت فوق العاده، ضخامت بی نظیر

دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
شرکت کره ای ال جی که در سال 2011 در شاخه تلویزیون بسیار موفق عمل کرد، محصولات بسیار جذابی را برای معرفی در نمایشگاه CES 2012 آماده کرده است. ال جی با اعلام اینکه توانسته تلویزیون 55 اینچ OLED تولید کنند نظر کلیه محافل خبری را به سمت خود جلب کرد. حال این شرکت تصاویر واقعی فوق العاده جذابی را از این تلویزیون باریک منتشر کرده است. در ادامه علاوه بر تصاویر بیشتر، توضیحات ال جی در مورد پنل چهار رنگ OLED را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

تا به امروز نمایشگرهای OLED معمولا در سایز کوچک و برای ابزارهای موبایل استفاده می شدند. اما ال جی توانسته تلویزیون OLED تولید کند. همانطور که می دانید کیفیت و کنتراست تصویر پنل های OLED فوق العاده بالاست و نمی توان کیفیت تصویر آن را با نمایشگرهای LCD مقایسه کرد. از طرفی فناوری OLED این امکان را فراهم می کند تا نمایشگر بسیار باریک شود. ضخامت تلویزیون OLED LG تنها 4 میلی متر است. اگر در تصویر پایین دقت کنید انگشت زنی که به تلویزیون اشاره کرده بسیار ضخیم تر از لبه تلویزیون است.

LG-55-Inch-OLED-TV

ال جی در بلاگ رسمی خود اعلام کرده که رنگ ها در این نمایشگر OLED به دلیل استفاده از پیکسل های چهار رنگ، حتی طبیعی تر، زنده تر و دقیق تر از OLED های دیگر نمایش داده می شوند. هر پیکسل در پنل جدید OLED ال جی دارای چهار ساب-پیکسل قرمز، سبز، آبی و سفید (RGBW) است. OLEDهای معمول بازار همانند LCD ها دارای ساب پیکسل های قرمز، آبی و سبز (RGB) هستند. ال جی ادعا می کند که با اضافه کردن ساب پیکسل سفید رنگ ها را دقیق تر و طبیعی تر تولید می کند و در نتیجه تصاویر با کیفیت بسیار بالاتری نمایش داده می شوند.

نمایشگرهای OLED زمان پاسخگویی بسیار سریعی دارند و از نظر تئوری می توانند با فرکانس 100,000 هرتز کار کنند. در حال حاضر تلویزیون های LCD یا LED و Plasma با فرکانس های 60 تا 400 هرتز کار می کنند. نمایشگر 55 اینچ ال جی علاوه بر ضخامت بسیار کم وزن سبک 7.5 کیلوگرمی دارد.

نمایشگرهای OLED می توانند انعطاف پذیر باشند تا کاربر بتواند آنها را در جهت ها مختلف خم و راست کند.

ال جی تلویزیون OLED خود را تا کمتر از 10 روز دیگر در نمایشگاه CES 2012 لاس وگاس به نمایش عموم در می آورد.

منبع: Mashable

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات