پس از اتمام CES 2012، باید انتظار چه محصولاتی را در آینده داشته باشیم؟

سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۵
مطالعه 4 دقیقه
نمایشگاه لاس‌وگاس به پایان رسید حالا باید انتظار چه لپ‌تاپ، تلویزیون، لوازم خانگی یا گجتی داشته باشیم؟
تبلیغات

اگر قصد خرید دستگاه های الکترونیکی را دارید، بهتر است به محصولات و تکنولوژی های معرفی شده در CES نگاهی بیاندازید تا از تکنولوژی های جدید مطلع شوید. شما باید بدانید که اولترابوک‌ها می‌خواهند جایگزین لپ تاپ یا نت‌بوک‌ها شوند. نسل جدید تلویزیون سه بعدی با عینک به زودی منقرض می شود و تلویزیون های سه بعدی بی نیاز از عینک جایگزین آنها خواهند شد. گوشی موبایل، دوربین عکاسی و تبلت چه ویژگی باید داشته باشند؟ ادامه مطلب را مطالعه کنید تا برای خرید های آینده خود اطلاعات کافی داشته باشید.

CES امسال نیز پر بود از بازدیدکنندگان و خبرنگاران علاقه مند به تکنولوژی های روز دنیا. خبر هایی که هر سال از نمایشگاه CES منتشر می شوند نشان دهنده تکنولوژی هایی است که در آینده دور یا نزدیک در دستگاه ها به کار گرفته می شوند.

اولترابوک جای نت بوک را می گیرد

باید از اپل برای تولید Macbook Air تشکر کرد. چراکه رقبا را به فکر تولید محصولات مشابه واداشت. در نمایشگاه CES شاهد عرضه اولترابوک های مختلف از شرکت های لنوو، ایسر، توشیبا، Dell و ... بودیم. اگر قصد خرید نت بوک یا لپ تاپ سبک وزن را دارید، بهتر است ابتدا سری به اولترابوک های بازار بزنید. اگر هم هنوز تفاوت اولترابوک را با لپ تاپ و نوت بوک نمی دانید مقالات "هر آنچه در مورد اولترابوک ها باید بدانید" و "سردرگمی مشتریان اولترابوک" را مطالعه کنید.

Windows 8 جای خود را بین تبلت ها و اولترابوک ها باز می کند

ما در نمایشگاه CES توانستیم پیش نمایش Windows 8 را مشاهده کنیم. این سیستم عامل با پردازنده های ARM نیز سازگار است و قابلیت های جذاب و کاربردی زیادی دارد. اگر مایکروسافت بتواند این سیستم عامل را آنطور که باید به مرحله نهایی تولید برساند، طرفداران زیادی پیدا می کند. بنابراین اگر در آینده قصد خرید تبلت یا لپ تاپ دارید، به سیستم عامل نصب شده روی آن دقت کنید.

بهترین سایز تبلت چیست؟

هنوز خود شرکت ها هم نمی دانند بهترین سایز تبلت چیست؟ ما عقیده داریم سایز مناسب تبلت با توجه به کاربرد آن می تواند متفاوت باشد. توشیبا برای اینکه دست کاربران برای انتخاب را باز بگذارد تبلت های مختلفی را در سایز های 13.3 اینچ، 10 اینچ و 7.7 اینچ و حتی 5.1 اینچ به بازار عرضه کرده است. اگر هنگام خرید تبلت، به این مسئله دقت کنید که قرار است کجا از تبلت خود استفاده کنید و کاربرد دقیق آن برای شما چیست، می توانید بهترین سایز و مدل را انتخاب کنید.

اگر تلویزیون 4K را ببینید 1080P از چشمتان خواهد افتاد

رزولوشن تلویزیون های 4K چهار برابر رزولوشن تلویزیون های 1080P است. LG از جمله کمپانی هایی است که در معرفی تلویزیون های 4K نسبت به سایر برند ها پیشدستی کرده است. سونی نیز پیش تر پروژکتورهای سه بعدی خود را در نمایشگاه CEDIA معرفی کرده بود. بنابراین کمپانی ها بیش از پیش به سمت تلویزیون های 4K روی آورده اند. البته این محصول در آینده نزدیک به بازار عرضه نمی شود ولی اگر قصد دارید در سالهای آینده تلویزیون جدیدی بخرید، این مدل های 4K را هم در نظر بگیرید.

شما OLED TV را دوست خواهید داشت، ولی ممکن است توان خرید آنها را نداشته باشید

حتما شما هم تمایل دارید یک تلویزیون فوق العاده باریک OLED به ضخامت 4 میلیمتر در اتاق خود داشته باشید. کمپانی های الجی و سامسونگ تلویزیون های OLED خود را اخیرا تولید کرده و قصد دارند به زودی به بازار عرضه کنند. این تلویزیون ها فوق العاده باریک و جذاب هستند و می توانند ظاهر خانه شما را بیش از پیش شیک می کنند.

تلویزیون های سه بعدی با عینک از چشم کاربران می افتند

تلویزیون های سه بعدی در سال 2012 از ویترین مغازه ها کنار نمی روند ولی از محبوبیت آنها کاسته خواهد شد. این تلویزیون ها تکنولوژی ناقصی دارند و نمی توانند نظر بیننده را به طور کامل جلب کنند. با وجود تلویزیون های 4K و OLED، تکنولوژی سه بعدی با عینک محبوبیت خود را در بین کاربران از دست خواهد داد. خوشبختانه کمپانی هایی مانند توشیبا نمونه های اولیه تلویزیون های سه بعدی بدون عینک خود را در نمایشگاه CES معرفی کردند. بنابراین با توجه به این تلویزیون های سه بعدی بی نیاز از عینک، بهتر است برای خرید تلویزیون های سه بعدی فعلی هزینه های گزاف نکنید.

یا گوشی با تکنولوژی 4G تولید کنید یا کلا گوشی به بازار عرضه نکنید

ویژگی پشتیبانی از 4G شاید برای ما مهم نباشد ولی در کشور های دیگر پشتیبانی از 4G یکی از قابلیت هایی است که بسیاری از کاربران را متقاعد می کند تا راحت تر تلفن هوشمند مورد نظر خود را تهیه کنند. ما خرید گوشی هایی که از 4G پشتیبانی می کنند را به شما توصیه نمی کنیم. چرا که تکنولوژی 3G هنوز در کشور ما به طور کامل و در همه شهرها پشتیبانی نمی شود.

دوربین های عکاسی و فیلم برداری، آنلاین می شوند

در نمایشگاه CES کلمه "هوشمند" روی دوربین ها خودنمایی می کرد. منظور از دوربین هوشمند دوربینی است که قابلیت اتصال به Wi-Fi را داشته و کاربر می تواند با استفاده از آن عکس ها و فیلم های خود را در اینترنت منتشر کند. از جمله این دوربین ها می توان به M750 کداک و Dual View سامسونگ اشاره کرد. این قابلیت برای بسیاری از کابران جذاب است بنابراین اگر شما از جمله کاربران همیشه آنلاین هستید، هنگام خرید دوربین به واژه هوشمند درج شده بر روی آن توجه کنید.

منبع: DigitalTrends

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات