مایکروسافت از سیستم فایل جدید ویندوز 8، ReFS پرده برداری کرد

سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
پیش تر اطلاعات ناقصی از "سیستم فایل" جدید مایکروسافت برای ویندوز 8 منتشر شده بود، ReFS نسل جدید سیستم فایل مایکروسافت است که امروز رسما توسط این شرکت معرفی شد. مایکروسافت اعلام کرده که سیستم فایل جدید نیازهای امروز و آینده را برای ذخیره سازی اطلاعات پوشش می دهد و قادر است از داریو های حجیم پشتیبانی نموده و اطلاعات را با ضریب اطمینان بسیار بالا ذخیره کند.
تبلیغات

مایکروسافت قصد دارد ReFS – Resilient File System را قبل از انتشار رسمی ویندوز 8 بطور کامل آزمایش کند. براساس اعلام مایکروسافت ReFS در واقع مکمل NTFS است و امکانات بسیار جذابی را به آن اضافه می کند. مهمترین مزیت های ReFS قابلیت تشخیص انواع مختلف خرابی دیسک، پشتیبانی از Data Striping برای بالابردن بازده و مدل جدید برای نوشتن اطلاعات به نام Copy-on-Write است.

win8

مایکروسافت پیشتر از متد Copy-on-Write یا COW در SQL Server استفاده کرده بود. این متد برای بروز کردن حجم بسیار زیادی از اطلاعات کاربرد دارد. COW امکان تهیه Snapshot از حجم بزرگی از اطلاعات را میسر می سازد.

ReFS قابل استفاده در حافظه های ذخیره سازی جدا شدنی و درایو بوت سیستم عامل نیست. یعنی نمی توان از ReFS در حافظه های فلش استفاده کرد. ReFS ابتدا فقط برروی نسخه سرور Windows Server 8 قابل استفاده خواهد بود و کلاینت های Windows 8 تنها می توانند فایل های ذخیره شده برروی پارتیشن های ReFS را بخوانند. اما در آینده سیستم عامل Windows 8 بطور کامل از ReFS پشتیبانی خواهد کرد.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد ReFS به وب لاگ مایکروسافت مراجعه کنید.

منبع: The Verge

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات