سامسونگ، سیستم عامل Bada را با Tizen ترکیب می کند

سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
در طول نمایشگاه CES، سامسونگ اعلام کرد که در حال یکی کردن سیستم عامل Bada با سیستم عامل متن باز Tizen است. Tizen توسط اینتل حمایت می شود و سامسونگ با این اقدام خود قصد دارد، Bada را گسترش داده و موبایل های بیشتری را با سیستم عامل خود وارد بازار کند.
تبلیغات

Tizen یک سیستم عامل Open-Source است که توسط Intel و Linux Foundation حمایت می شود. زمانی که Bada با Tizen یک پارچه شود نرم افزارهای تولید سامسونگ برای بادا نیز در این سیستم عامل لینوکسی اجرا خواهند شد.

سامسونگ در حال حاضر دومین تولید کننده موبایل در دنیا است و تلفن های تولیدی این شرکت با چهار سیستم عامل مختلف عرضه و روانه بازار می شوند. سامسونگ با تمرکز بیشتر برروی این سیستم عامل، می تواند کنترل بیشتری بر ابزارهای تولیدی خود داشته و از طرفی از خطرهای احتمالی که ممکن است گوگل و دیگر شرکت ها با تغییر سیاست های مرتبط با سیستم عامل تولیدی خود برای سامسونگ ایجاد کنند، جلو گیری کند.

سامسونگ با یکپارچه کردن Bada و Tizen امیدوار است تا تولیدکنندگان نرم افزارهای Tizen را جذب سیستم عامل مشترک جدید کند. به هر حال انتظار می رود سامسونگ در سال جدید یک یا دو محصول تازه با سیستم عامل Tizen وارد بازار کند. سیستم عامل ترکیبی جدید برروی تلفن های هوشمند ارزان قیمت سامسونگ مانند آنهایی که پردازنده تک هسته ای دارند استفاده خواهد شد.

البته براساس اعلام سامسونگ، این شرکت به هیچ وجه قصد ندارد سیستم عامل های موفق فعلی مانند اندروید و یا ویندوز فون را کنار بگذارد و Tizen فعلا قرار نیست سیستم عامل اصلی این شرکت باشد.

منبع: BGR

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات