CES 2012: باریکترین تلفن هوشمند دنیا توسط Huawei معرفی شد

دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
هفته گذشته در نمایشگاه CES، شرکت Huawei با معرفی باریکترین تلفن دنیا، سر و صدای زیادی به راه انداخت. باریکترین تلفن هوشمند دنیا که تنها 6.68 میلی متر ضخامت دارد، Huawei Ascend P1 S نام گذاری شده است. در ادامه بررسی و مشخصات فنی این تلفن هوشمند را به همراه تلفن دیگر این شرکت Ascend P1 مشاهده خواهید کرد. هر دو تلفن جدید Huawei مجهز به سیستم عامل اندروید 4 و رابط کاربری سه بعدی این شرکت می باشند.
تبلیغات

Huawei یکی از شرکت های مخابراتی معروف دنیاست که بسیاری از زیرساخت های مخابراتی ایران نیز با تجهیزات ساخت این شرکت برپا شده اند. حال به نظر می رسد این تولید کننده چینی قصد دارد بصورت جدی وارد بازار موبایل شود.

تلفن Ascend P1 S مشخصات سخت افزاری نسبتا یکسانی با Ascend P1 دارد و تنها تفاوت عمده بین این دو تلفن قیمت بالاتر P1 S و ضخامت کمتر آن نسبت به P1 است. Ascend P1 S از Galaxy S II، iPhone 4S و حتی Droid Razer موتورولا باریکتر است. P1 S مجهز به صفحه نمایش 4.3 اینچ از نوع Super AMOLED است که رزولوشن 540x960 پیکسل دارد.

Ascend P1 S مجهز به پردازنده دو هسته ای 1.5 گیگاهرتزی، حافظه RAM با ظرفیت 1GB و تراشه شتاب دهنده گرافیکی PowerVR است. P1 S دارای یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی در جلو است. متاسفانه دوربین این گوشی قادر به ضبط ویدیو با کیفیت 1080p نیست اما به راحتی از پس ضبط ویدیو 720p برمی آید. از دیگر امکانات P1 S می توان به امکان اتصال به شبکه های بی سیم Wi-Fi و Bluetooth 3.0 و GPS، اسلات microSD و حافظه ذخیره سازی داخلی با ظرفیت 4GB اشاره کرد.

P1 S و P1 هر دو مجهز به اندروید 4 می باشند. Huwaei رابط کاربری سه بعدی خود را نیز برروی اندروید نصب کرده است (منظور از رابط کاربری سه بعدی،  Launcher سفارشی شده این شرکت است و این بدین معنا نیست که این تلفن مجهز به صفحه نمایش سه بعدی است.)

Ascend P1 S قرار است تا دو ماه دیگر وارد بازار امریکا شود. هنوز قیمت دقیق این تلفن مشخص نشده است اما قرار است با قیمت زیر 400 دلار وارد بازار جهانی شود.

منابع: Slash Gear | Digital Trends

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات