مدیرعامل ARM: اینتل هرگز از نظر راندمان نمی‌تواند ما را مغلوب کند

یک‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اینتل معتقد است که قیمت مناسب Medfield باعث کنار زدن ARM از بازار می شود اما ARM باور متفاوتی دارد.
تبلیغات

در نمایشگاه CES امسال شاهد اولین تلاش جدی اینتل برای ورود به بازار ابزارهای موبایل بودیم. پردازنده Medfield این شرکت در دل تلفن و تبلت لنوو جای گرفت و در CES به نمایش عموم در آمد.

براساس گزارش رویتر، Warren East مدیرعامل ARM بابت معرفی Medfiled از جانب اینتل اصلا تحت تاثیر قرار نگرفته و گفته است:

طراحی که اینتل در Medfiled بکار برده، هرگز برای موبایل مفهومی نخواهد داشت، آنها مبنا را بر بازده و قدرت گذاشته اند ولی برای ابزارهای موبایل مهمترین عامل موفقیت، مصرف کم انرژی است.

او معتقد است که اینتل هرگز نمی تواند از نظر راندمان و مصرف بهینه انرژی به پردازنده های ARM برسد.

او همچنین از تصمیم مایکروسافت برای انتشار ویندوز 8 و سازگاری آن با پردازنده های ARM ابراز خوشحالی کرد. اما اعلام نموده که باید منتظر بمانیم تا ببینیم مایکروسافت این کار را به شکل انجام خواهد داد.

مدیرعامل ARM اعلام کرد که طراحی جدید این شرکت برای Cortex A7 به نحوی است که بازده آن نسبت به نسل قبلی تغییری نکرده است اما مصرف انرژی در آن 20 درصد کاهش یافته است. به این ترتیب کاربران با همان باتری های قبلی می توانند کارهای بیشتری را با موبایل خود انجام دهند. این قابلیت بسیار شبیه به این است که به عنوان مثال اگر تا به امروز با یک باک بنزین می توانستید 300 کیلومتر را طی کنید حال که موتور خودرو بهینه شده است با همان باک 360 کیلومتر را طی خواهید کرد.

East همچنین گفت: اندروید بسیار خوب است و در ماه های اخیر واقعا موفق عمل کرده است. اما هنوز فضا برای مایکروسافت وجود دارد و اگر سیستم عامل خوبی تولید کند حتما موفق خواهد شد.

منبع: Gizmodo

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات