بررسی مزدا CX-7 دیزلی

یک‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۱
مطالعه 3 دقیقه
شرکت Mazda این بار شاسی‌بلند جدید خود یعنی CX-7 را به فهرست ماشین های اسپرت اضافه کرده است. کنترل کردن این ماشین بزرگ خیلی راحت هست و دست فرمان خوبی دارد. موتور این وسیله در مقایسه با رقیبانش خیلی قوی نیست ولی به‌عنوان یک ماشین خانوادگی غیر سرعتی، وسیله بسیار مناسبی است.
تبلیغات

 دید کلی

  • نکات مثبت:کنترل خوب، کارایی خوب به‌عنوان یک توربوشارژ 4 سیلندر، کیفیت ساخت بالا، طراحی جذاب، نرخ امنیت بالا
  • نکات ضعف:

صندلی های تنگ و کم جای عقب، موتور توربو خشک است و قدرت موتور این اتومبیل به اندازه رقیبش V6 نیست.

 بررسی خودرو اسپرت Mazda CX 7

رانندگی با این ماشین به‌طور شگفت انگیزی شما را مجذوب خود خواهد کرد. چرا که احساس می‌کنید این ماشین قدرتمند، کاملا تحت کنترل شما است.  میله تعویض دنده این ماشین، مشابه مدل MX-5 ولی کمی بلندتر است. کلاچ حالت ارتجاعی زیادی دارد که ممکن است باعث جهش ماشین در ابتدای کار شود. باتوجه مشخصات موتور دیزلی CX-7 ، واضح است که این ماشین برای مسابقه طراحی شده و یک ماشین اسپرت و خانوادگیست، ولی نباید آن را به چشم یک ماشین تنبل دید. دست فرمان این ماشین بسیار خوب است و در دور زدن ها و گردش به طرفین، همراهان راننده را از گوشه های صندلی عقب به وسط پرتاپ نمی‌کند. ترمز این ماشین یکی از نقاط ضعف ماشین است.

 مدل‌ها و مشخصات فنی

تجهیزات هر یک از مدل‌های CX-7 عبارت‌اند از:

I SV : شامل فرمان 17 اینچ ،air conditioning ، Full Power Accessories، کنترل دور زدن، تنظیم 6 بخشی صندلی راننده، اسپیکر 4 تایی استریو CD به‌همراه جک تفویت صوتی اضافه. انتقال نیرو در این مدل به چرخهای جلو است.

I Sport : این مدل علاوه‌بر موارد قبل شامل شیشه های دودی عقب، پوشش چرم فرمان و اتصال بلوتوس است 

S Touring : موتور توربوشارژ دارد. فرمان 18 اینچ، اگزوز دو لوله. انتقال نیرو در این مدل به چرخهای جلو و همه چرخها قابل تغییر است.

Grand Touring : فرمان 19 اینچ، چراغ جلو خودکار، چراغ مه، برف پاک‌کن حساس به باران، SunRoof ، بخاری خارجی آینه، کنترل دمای خودکار، سیستم راه نما،استارت بدون نیاز به سوییچ، دوربین عقب، حافظه تنظیم صندلی راننده، تضعیف نور آینه عقب، تنظیم صندلی مسافران و سیستم صوتی Bose با رادیو ماهواره ای و یک CD Changer 6 تایی. انتقال نیرو در این مدل به چرخهای جلو و همه چرخها قابل تغییر است.

CX-7 از نظر بدنه، ماشین محکمی است و از نظر امنیت ترمز ماشین متوسطی است.

CYL  = سیلندر

HP  = اسب‌بخار

MPS  = مایل در ساعت – 60 مایل در ساعت معادل 9۶.5 کیلومتر بر ساعت است.

برای مشاهده ابعاد و سایر اطلاعات فنی این خودرو به لینک زیر مراجعه کنید.

شما می‌توانید برای مقایسه مشخصات فنی انواع خودرو، گالری تصاویر و بحث و تبادل نظر پیرامون اتومبیل‌های موجود در بازار کشور از بخش محصولات زومیت استفاده کنید. انواع خودرو سایپا، ایران‌خودرو، محصولات پژو،‌ رنو، هیوندا، کیا، MVM و دیگر برندهای فعال در بازار کشور را در این بخش خواهید یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات