چرا سامسونگ همان اپل بعدی است؟

شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲
مطالعه 3 دقیقه
هدف اغلب کمپانی ها از ارائه محصولات جدید این است که کاربران را پایبند و وفادار به برند خود کنند. وفاداری مشتری به یک محصول خاص ممکن باعث شود محصولات دیگر شرکت نیز به فروش رسند. سامسونگ یکی از شرکت هایی است که در این زمینه موفق بوده و احتمال می رود در آینده جای کمپانی موفقی مانند اپل را بگیرد.
تبلیغات

اپل با وجود محصولات محدودش، توانسته با موفقیت در بازار جهانی حضور پیدا کند. تمام محصولات اصلی این شرکت که محدود به iPad، iPhone، iPod، Apple TV و MacBook هستند، طرفداران زیادی در اقصا نقاط جهان دارند. ولی آمار و ارقام نشان می دهد که اخیرا کمپانی هایی مانند سامسونگ نیز تحت توجه تعداد کثیری از افراد قرار گرفته اند. علت این امر آن است که محصولات این شرکت از لوازم خانگی گرفته تا شیشه هوشمند و موبایل و ... همگی با یکدیگر سازگار می باشند و علاوه بر این شما می توانید با استفاده از یکی از محصولات سایر ابزار ها را نیز کنترل کنید.

در ادامه آمار و ارقامی را مشاهده می کنید که بیانگر موفقت سامسونگ در عرصه محصولات مختلف است. در انتها نیز به این پرسش پاسخ خواهیم داد که آیا با توجه به این ارقام می توان پیش بینی کرد که سامسونگ جایگزین اپل خواهد شد؟

سامسونگ در بازار تلویزیون ها

سامسونگ با تولید 2 دستگاه تلویزیون در ثانیه، 6 سال است که به طور پیاپی مقام اول تولید تلویزیون را کسب می کند. همین آمار نشان می دهد که سامسونگ در زمینه تولید محصولات خانگی برتری دارد. (تنها محصولی از اپل که می توان آن را با تولیدات لوازم خانگی سامسونگ مقایسه کرد Apple TV است).

سامسونگ در بازار تلفن و تبلت های هوشمند

در بازار تلفن های همراه نیز علیرغم اینکه برخی ممکن است سامسونگ را یک بازیگر نقش اول ندانند اما فروش 60 میلیون موبایل در سال 2011 نشان می دهد که سامسونگ برای تولید تلفن های هوشمند سرمایه گذاری عظیمی کرده است. فروش بالای گوشی های موبایل سامسونگ ربطی به سیستم عامل آندروید یا iOS یا ویندوز ندارد، بلکه این نام Samsung است که موجب فروش این گوشی ها می شود.

تبلت های سامسونگ نیز مانند سایر محصولات این شرکت بسیار پر طرفدار و با کیفیت است. این در حالی است که این تبلت نیز یکی از محصولاتی است که می توان با استفاده از آن سایر لوازم خانگی سامسونگ را کنترل کرد.

چه کسی برنده می شود؟

سال آینده نیز، سال جدال در میدان ابزار های الکترونیکی است ولی برنده، کسی است که امروز در میدان حضور دارد.

موفقیت سامسونگ البته قطعی نیست چراکه شرکت ها به ندرت از امواج سهمگین تیم طراحی محصولات اپل، جان سالم به در می برند و نگاهی به تاریخچه محصولات اپل نشان می دهد که چنانچه روزی اپل واقعا تصمیم به تولید تلویزیون بگیرد، همه زحمات سامسونگ به دست فراموشی سپرده خواهد شد. به هرحال، چنانچه تبلت و تلفن سامسونگ با تلویزیون هوشمند و شیشه هوشمند سامسونگ منزلتان سازگارند، شاید بهتر باشد که در همان خانواده محصولات سامسونگ بمانید.

البته نباید این نکته را نیز فراموش کرد که اپل قطعات محصولاتش را از شرکت های دیگر خریداری می کند و به همین علت نخواهد توانست از نظر قیمتی با سامسونگ رقابت کند.

با وجود این تفاسیر باید ببینیم آیا اپل سال 2012 نیز موفق به شکست این غول IT خواهد شد؟

منبع : TechCrunch

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات