CES 2012: عینک هوشمند Vuzix، ترکیب دنیای مجازی و حقیقی

جمعه ۲۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
دنیای حقیقی را به کمک یک عینک هوشمند، با دنیای مجازی ترکیب کنید تا راهنمای مسیر را در جلوی چشم خود مشاهده کنید و یا نام شخصی که در حال مکالمه با او هستید را ببینید و یا با نصب یک نرم افزار مسدود کننده تبلیغات، تصویر بیلبردهای موجود در خیابان های را با عکس منظره جایگزین کنید و یا با عینک سه بعدی شفاف، دنیا را به یک بازی کامپیوتری هیجان انگیز تبدیل کنید. تمام این موارد از تلفیق دنیای حقیقی و مجازی که Vuzix بدنبال آن است میسر می شود. خواندن مقاله را ادامه دهید تا با آنچه Vuzix در CES به نمایش گذاشته بیشتر آشنا شوید.
تبلیغات

تنها مشکلی که وجود دارد این است که وقتی این عینک الکترونیکی و عجیب را به سر می زنید کمی مضحک به نظر می رسید.

عینک مفهومی Vuzix مجهز به لنزهای فوق العاده باریک و شفافی است که آن را قادر می سازد با تلفن های هوشمند و ابزارهای دیگر در ارتباط باشد و تصاویر مختلف را برروی لنزهای شفاف نمایش دهد. بدلیل شفافیت لنزها، تصاویر نمایش داده شده با آنچه از محیط مشاهده می کنیم ترکیب می شوند.

عینک های مفهومی Vuzix قرار است، تصاویر کامپیوتری را با مشاهدات انسان از دنیای واقعی ترکیب کنند. لنزهای Vuzix در شرایط مختلف از نور کم شب تا نور شدید روز به خوبی کار می کنند و حتی قادرند مانند دوربین فیلم برداری عمل کرده و هر آنچه انسان با چشم های خود مشاهده می کند را ضبط کنند. این عینک ها قرار است به اینترنت متصل باشند و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

از عینک های Vuzix می توان در ماموریت های نظامی و یا استفاده های روزمره استفاده کرد.

براساس اعلام Vuzix این فناوری هنوز نهایی نشده و دو سال دیگر تا تکامل فاصله دارد. اما این شرکت قصد دارد نمونه های اولیه و ابتدایی این عینک های هوشمند را در پاییز امسال وارد بازار کند.

منابع: The Verge | Engadget

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات