CES 2012: عرض اندام خودروی الکتریکی Fisker Karma

جمعه ۲۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
بیش از چند دهه از زمانی که برای نخستین بار موضوع تولید خودرویی که برای حرکت نیاز به سوخت های فسیلی نداشته باشد، می گذرد. از آن زمان تا کنون، طرح و ایده های متفاوتی از طراحان و سازندگان اتومبیل ارائه شده اما اوج این تلاشها درنهایت به تولید خودروهای هیبرید (دارای سوخت دوگانه به صورت همزمان مثلا بنزینی/برقی) منجر شده است که از منظر مدافعان محیط زیست، ایده آل نیست. اما در این میان Fisker Karma، بر ساخت خودرو با نیروی محرکه الکتریکی و ظاهری کاملا اسپرت و مجلل تمرکز کرده است. در ادامه، نگاهی مصور به قابلیتهای این خودروی جذاب خواهیم انداخت.
تبلیغات

Fisker Karma خودرویی برقی است که نمایشگاه CES را به عنوان اولین ایستگاه از تور نمایشی خود به دور آمریکا انتخاب کرده است. در نمایشگاه امسال، این شانس به ما داده شد که از نزدیک نگاهی به امکانات لوکس این خودرو از داخل و بیرون آن داشته باشیم. به دلیل ارتفاع کمی که این خودرو اسپورت دارد با نشستن در آن احساس می کنید که روی زمین نشسته اید. تزئینات داخل اتاق که از چرمی مخصوص ساخته شده، بسیار چشمگیر است و با نمای کلی خودرو همخوانی دارد.

پنل های نوری سقف، طراحی فوق العاده ای  دارند و  عملکرد آنها از آنچه در خودرو Prius تویوتا بکار گرفته شده، بیشتر است. این پنل های خورشیدی نه تنها وظیفه شارژ باتریها را برعهده دارند بلکه در روزهای آفتابی و زمانی که خودرو پارک است، داخل اتومبیل را خنک نگه می دارند.

باتری این خودرو در هربار شارژ کامل، می تواند مسافتی حدود 80 کیلومتر را طی کند. البته اخیرا باتری های برخی از خودروهای فروخته شده این شرکت دچار مشکلاتی شده و شرکت را برای پیشگیری از خطر آتش سوزی احتمالی مجبور به تعویض 50 دستگاه از آنها کرده است. اما کارشناسان شرکت در حال کار بر روی رفع این مشکل هستند.

Fisker Karma با نمای داخلی مجلل و ظاهر اسپرت خود، خودروی ارزانی نیست و بهای مدل پایه آن یکصد هزار دلار آمریکاست.

منبع : Mashable

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات