CES 2012: بررسی گوشی جذاب نوکیا Lumia 900 در نمایشگاه

جمعه ۲۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۶
مطالعه 3 دقیقه
گوشی های ویندوزی نوکیا با وجود اینکه مدت کمی است وارد بازار شده اند، محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. قوی ترین تلفن هوشمند ویندوزی نوکیا مدل Lumia 900 است که در نمایشگاه CES نیز سر و صدای زیادی به پا کرد. در ادامه بررسی کلی Lumia 900 را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

جنس بدنه 900 Lumia حالت پلاستیکی داشته و لبه های آن منحنی هستند. نمایشگر این گوشی 4.3 اینچ و نسبتا براق است. اگر Nokia در طراحی گوشی جدیدش از مواد یا فلزات براقی دور گوشی استفاده می کرد می توانست ظاهر آن را لوکس تر کند.

lumia-900-at-ces-2

Lumia 900 مجهز به پردازنده 1.4GHz و حافظه RAM معادل 512 مگابایت است. تا اینجا مشخصات Lumia 900 و HTC Titan تقریبا با هم برابرند. ولی نکته جالب اینجاست که با وجود پردازنده قوی تر و 1.5 گیگاهرتزی HTC Titan گوشی لومیا 900 روان تر از گوشی HTC کار می کند.

دکمه های لومیا 900

دکمه تنظیم صدا در این گوشی در بالای دکمه Sleep قرار گرفته و دکمه مربوط به دوربین نیز در قسمت راست گوشی قرار دارد. اغلب گوشی ها دکمه Sleep را در قسمت بالا و یا مکانی جدا از سایر دکمه ها قرار می دهند به همین علت مشاهده دکمه Sleep در بین دکمه های دیگر، کمی تعجب بر انگیر است.

lumia-900-at-ces-1

البته مدیر بازاریابی نوکیا در این مورد اعلام کرده که علت قرار گرفتن این دکمه در کناره دستگاه این است که بتوانید به محض پایان کارتان با گوشی به راحتی آن را فشار دهید و مجبور نباشید انگشت خود را به بالای گوشی برسانید. صحبت وی تا حدودی صحیح است. چراکه همانطور که در تصویر بالا قابل مشاهده است فشردن دکمه ای که در کناره دستگاه باشد ساده تر است. البته به شرط آنکه دست شما اشتباها روی دکمه نخورد و حین انجام کار گوشیتان دائما خاموش شود.

نمایشگر و دوربین

نمایشگر Lumia 900 از نوع AMOLED است. اگر بگوییم نمایشگر این گوشی بهترین نمونه ای است که در نمایشگاه دیده ایم، کمی اغراق کردیم اما رنگ ها و جزئیات در این نمایشگر به خوبی نمایش داده می شوند.

دوربین 8 مگاپیکسلی Lumia 900 نه قادر به گرفتن عکس های پانوراما است و نه سرعت زیادی دارد. لنز دوربین f/2.2 Carl Zeiss بوده  یک فلش Dual LED نیز در پشت دوربین تعبیه شده است.  یک دوربین هم در جلوی گوشی برای مکالمات ویدئویی قرار دارد.

lumia-900-at-ces-4

عمر باتری

یکی از مهمترین ویژگی های Lumia 900 عمر باتری 1830mAh آن است. این گوشی برای 7 ساعت صحبت و 6.5 ساعت مشااهده ویدئو دوام می آورد و سرعت گوشی نیز بی شک از سرعت سایر گوشی های ویندوزی سریعتر است.

Lumia 900 یکی از بهترین، سریعترین و روان ترین گوشی های رده متوسط مجهز به Windows Phone 7 است که بهار سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. هنوز قیمت دقیق این محصول مشخص نیست.

منبع: Arstechnica

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات