یادآوری تاریخ فضانوردی با عکس های فوق العاده زیبای ماموریت های فضایی ناسا

پنج‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شوق بشر برای تسخیر فضای بیکران و سفر به دیگر سیارات منظومه شمسی، هرچند با اقدام روس ها آغاز شد اما با تلاش های ناسا به بار نشست آن هم در جریان پروژه ای به نام Gemini که از سال 1961 میلادی آغاز و تا هفت سال بعد که نخستین انسان قدم به کره ماه گذارد، ادامه داشت. در ادامه، مروری خاطره انگیز بر این بخش از تاریخ پر فراز و نشیب بلندپروازی های انسان خواهیم انداخت.
تبلیغات

عکس های قدیمی حال و هوای خاصی دارند. ترکیب کاملی از نورهای محو با رنگهایی که نشان از کهنگی دارند و خاطراتی که گویی گذر زمان، زیباترشان می سازد و شاید دقیقا به همین دلیل، مجموعه عکسهای پروژه فضایی Gemini اینقدر جذابند. اوایل این هفته ناسا و دانشگاه ایالتی آریزونا عکسهای اسکن شده تصاویر اصلی را با کیفیت بالا روی وب سایتی که بدین منظور اختصاص یافته، به نمایش درآوردند.

از زمان پرتاب فضاپیماهای با سرنشین ناسا که در فاصله سالهای 1965 و 1966 میلادی ده انسان را به فضا فرستادند، Gemini شاهد نقاط عطف بسیاری همچون راهپیمایی اولین آمریکایی در فضا، اولین سفر فضایی که یک هفته به طول انجامید و اولین تمرین اتصال به سفینه مادر در فضا بود. موفقیت های حاصل از این اقدامات، راه را برای پروژه آپولو که بلافاصله پس از Gemini انجام گرفت و منجر به فرود اولین انسان بر کره ماه شد، گشود.

در اینجا توجه شما را به تماشای عکس های منتخب این مجموعه جلب می نماییم:

اگر بدنبال تصاویر با رزولوشن بالاتر هستید به این وب سایت مراجعه کنید.

منبع : WIRED

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات