CES 2012: رونمایی از حافظه فلش یک ترابایتی با قیمت 3 هزار دلار

چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۷
مطالعه 1 دقیقه
این حافظه فلش که به بمب خبری CES تبدیل شده است، برای افرادی طراحی شده که قصد ندارند هیچ وقت، هیچ فایلی را از روی کول دیسک خود پاک کنند. Victorinox سازنده این فلش SSD یک ترابایتی است که فضای کافی برای ذخیره یک تریلیون کتاب را دارد. این فلش نسبت به ابعادش کوچک اش بیشترین ظرفیت را بین رقبای خود دارد.
تبلیغات

البته حافظه فلش Victorinox از نظر ابعاد از مموری استیک های دیگر ساخت این شرکت، کمی بزرگتر است اما ابعاد این فلش مموری آنقدر کوچک است که به راحتی در جیب جا شود.

سرعت خواندن اطلاعات در Victorinox برابر 220MB/s و سرعت نوشتن اطلاعات در آن نیز 150MB/s است. به این ترتیب این حافظه فلش را می توان سریعترین حافظه فلش دنیا نیز دانست.

این کول دیسک با پورت های USB 2.0, USB 3.0 و eSata سازگار است و به راحتی به انواع مختلف ابزارهای الکترونیکی متصل می شود.

جالب است بدانید که نمایشگر LCD تک رنگ این فلش مموری علاوه بر نمایش میزان فضای خالی آن، قادر به نمایش یک پیغام سفارشی و یا یک عکس با کیفیت پایین نیز می باشد.

از آنجایی که ظرفیت بالا هزینه بالایی نیز دارد، نمی توان انتظار قیمت پایین برای این حافظه فلش داشت. Victorinox قرار است این حافظه فلش را در قالب های مختلف به عنوان مثال به همراه چاقو سفری در سال جاری و با قیمت حدود 3 هزار دلار وارد بازار کند.

منبع: Gizmodo

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات