CES 2012: با شارژرهای بیسیم Fulton از شر سیم های دست و پاگیر خلاص شوید

سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
از شارژ مکرر این وسایل الکترونیکی مختلف خسته شده اید؟ دوربین فیلمبرداری، عکاسی، لپ تاپ، موبایل و غیره هر کدام شارژر خود را دارند. نگران گم کردن و یا جا گذاشتن شارژر گجت های خود هستید؟ نگران نباشید، ظاهرا همه این مشکلات به تدریج در حال برطرف شدن هستند چرا که شرکت Fulton با شارژرهای بی سیم همه منظوره خود در نمایشگاه CES، نویدبخش افق های جدیدی در زمینه تولید شارژرهای بی سیم چندمنظوره است.
تبلیغات

شرکت Fulton Innovations سالهاست که شارژر بی سیم خود را در نمایشگاه CES به نمایش می گذارد. اما محصول امسال این شرکت، یک مزیت مهم نسبت به نمونه های پیشین دارد و آن فاصله بیشتر دستگاه در حال شارژ از شارژر است. در نمونه های پیشین، دستگاه باید الزاما در محلی که "فضای شارژ" نامیده می شد، قرار می گرفت در حالی که در این مدل، دستگاهی که قرار است شارژ شوند را می توان تا زمانی که در محدوده برد بی سیم شارژر باشند آزادانه حرکت داد حتی اگر درون یک کیف باشند. در مورد برد موثر این شارژر هنوز اندازه دقیقی عنوان نشده، اما پس از آزمایش عملی آن در غرفه این شرکت، نتایج دقیق تری بدست خواهد آمد.

این فناوری تنها برای شارژ وسایل کوچکی مانند تلفن همراه کاربرد ندارد و شرکت Fulton ادعا می کند که قابلیت شارژ خودروهای برقی را نیز داراست.  این شرکت نمونه هایی از کاربرد شارژر خود در خودروها را به نمایش گذاشت که در آن وسایل کوچک الکترونیکی سازگار با این فناوری مانند موبایل و یا برخی پخش کننده های موسیقی با قرار گرفتن روی مکان های خاصی مانند داشبورد یا کنسول میانی خودرو شارژ می شدند.

Fulton نمونه های کم کاربردتری از این تکنولوژی نیز در معرض دید همگانی قرار داد. این شرکت جلد نورانی هفته نامه Entertainment Weekly را به نمایش گذاشت که انرژی خود را به روش بیسیم دریافت می کرد. به نظر نمی رسد که جلد نورانی یک مجله چندان برای مخاطبان جالب توجه باشد اما این شرکت معتقد است که استفاده از این تکنولوژی توسط ناشران، راهی برای جلب بیشتر مخاطب و افزایش میزان فروش آنهاست.

البته Fulton در نمایشگاه CES امسال تنها نیست و موسسه Qi که تعیین کننده استانداردهای عمومی انتقال انرژی به روش بیسیم می باشد نیز، یک فناوری جدید را به نمایش خواهد گذاشت. باید دید که امسال بشر چند گام دیگر به حذف کامل کابل اتصال وسایل برقی، خواهد برداشت.

منبع : The Verge

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات