CES 2012: دوربین مداربسته هوشمند با قابلیت ارسال همزمان تصویر به تلفن

سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
با پیشرفت و توسعه شبکه های کامپیوتری، دوربینهای مداربسته تغییرات زیادی کرده اند و امروزه شرکتها و سازمانهای بسیاری با استفاده از این دوربینها و از طریق اینترنت، به نظارت دفاتر خود در اقصی نقاط جهان می پردازند. اما به دلیل قیمت نسبتا بالای این تجهیزات، تا کنون کمتر در منازل استفاده می شدند. امسال سامسونگ با دوربینهای خانگی هوشمند خود با قابلیت مشاهده همزمان تصویر روی موبایلهای آندرویدی و آیفون وارد بازار رو به رشد سیستم های کنترل و حفاظت خانگی شده است.
تبلیغات

شاخه آمریکای شرکت سامسونگ در مصاحبه مطبوعاتی امروز در نمایشگاه CES 2012، از دوربینهای هوشمند جدید خود پرده برداری کرد. این دوربین 1.3 مگاپیکسلی مجهز به WiFi است و به کاربران امکان می دهد تا تصویر کودکان، سالمندان و حیوانات خانگی خود را مستقیما از طریق تلفن همراه خود مشاهده و منزل خود را تحت نظر بگیرند.

علاوه بر امکان ارسال همزمان تصاویر با کیفیت (وضوح 640x480 و 30 فریم در ثانیه) به تلفن های همراه یا کامپیوترهای شخصی، این دوربین از ساده ترین روش تنظیم و راه اندازی نسبت به دوربینهای هم رده خود برخوردار است. کافی است ابتدا یک دکمه روی دوربین و بعد دکمه WPS روی روتر WiFi را فشار داد تا دوربین آماده کار شود.

با تنظیم یادآورهای صوتی و تصویری، این دوربین هرزمان که حسگرهای دوربین فعالیتی را ثبت کنند، به کاربر هشدار می دهند. دوربین مذکور را می توان روی دیوار نصب کرد یا روی قفسه یا میز کار قرار داد و طوری آن را تنظیم کرد که به محض شروع به کار دوربین توسط حسگرها، فیلم ضبط شده روی یک حساب شخصی یوتیوب آپلود شود. به لطف LEDهای نامرئی مادون قرمز، این دوربین در تاریکی قادر به ضبط تصاویر تا فاصله موثر 5.25 متر است.

با وجودی که این دوربین هوشمند رقبایی هم دارد اما قابلیت راه اندازی و تنظیم بی نهایت آسانش، آن را از دوربینهای هم رده خود مانند iZON، که البته فقط روی iPhone قابل استفاده است، متمایز می سازد.

دوربین هوشمند خانگی سامسونگ با قیمت 150 دلار آمریکا و از ماه مارس (فروردین 1391) در بازار عرضه خواهد شد.

در پایان، بد نیست به این آگهی عجیب سامسونگ در مورد این دوربین، نگاهی بیندازید.

منبع : Digital Trends

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات