فایل های اضافی درایو ویندوز را با نرم افزار WinDirStat پاک کنید

پنج‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
زمانی که هارد دیسک جدید 250 یا 500 گیگابایتی خود را خریداری کردید تصور می کردید به این زودی ها به مشکل کمبود فضا بر نمی خورید اما کمی بعد با پیغام کمبود فضای ویندوز روبرو شدید. متاسفانه پر کرد فضای دیسک سخت بسیار ساده تر از خالی کردن آن است! چون پیدا کردن فایل های حجیم نرم افزار ها یا فیلم، عکس و غیره در فولدرهای تو در تو، کار ساده ایی نیست. در این مقاله نرم افزار WinDirStat را به معرفی می کنیم تا در پیدا کردن فایل ها و فولدرهای پرحجم شما را یاری کند.
تبلیغات

WinDirStat یک نرم افزار مجانی تحت سیستم عامل ویندوز است. این نرم افزار فضای دیسک سخت (HDD) را اسکن کرده و جزئیات فایل های روی دیسک سخت را اعلام می کند. فایل های مختلف (mp3, jpg, exe, zip و غیره) به رنگ های مختلف و بصورت گرافیکی نمایش داده می شوند تا اطلاعات مورد نیاز را در یک نگاه مشاهده کنید. فایل های پرحجم و کم حجم نیز به نحوی نمایش داده می شوند که به راحتی قابل مشاهده باشند.

زمانی که فایل های اضافی خود را پیدا کردید WinDirStat به شما کمک می کند تا آنها را برای همیشه حذف کنید.

  • نرم افزار WinDirStat را دانلود و نصب کنید.
  • سپس نرم افزار را اجرا نموده و هر درایوی که قصد دارید بررسی شود را انتخاب کنید و پس از آن برروی دکمه OK کلیک نمایید. اسکن هر درایو بین 5 تا 10 دقیقا طول می کشد.
  • زمانی که اسکن به پایان رسید اطلاعات مختصری به شما نمایش داده می شود در در نیمه بالای فایل و فولدرها براساس سایز مرتب شده اند.
  • با کلیک کردن برروی بلوک های رنگی می توانید فایل هایی پرحجم را انتخاب کنید.
  • زمانی که فایل پرحجم بلا استفاده خود را پیدا کردید برروی آن دکمه سمت راست را فشار داده و سپس Delete - to Recycle Bin را برای انتقال فایل به سطل آشغال یا گزینه Delete - No Way to undelete را برای حذف همیشگی فایل انتخاب کنید.

نرم افزار WinDirStat را هر ماه یک بار اجرا کنید و فایل های اضافی را پیدا نموده و حذف کنید. شما همچنین می توانید از نرم افزار CCleaner برای پاک کردن خودکار فایل های اضافی استفاده نمایید.

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات