رقیب جدید iPad، تبلت 7 اینچی Amazon با قیمت 250 دلار

یک‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
طی هفته های گذشته شایعاتی بسیاری در رابطه با تبلت آمازون منتشر شده بود. اما در نهایت اطلاعات تایید شده ایی در مورد تبلت 7 اینچی Amazon اعلام شد. این تبلت که Kindle  نام گذاری شده، صفحه نمایش چندلمسی داشته و هیچ دکمه فیزیکی برروی بدنه آن وجود ندارد. تبلت آمازون تشابه زیادی به BlackBerry PlayBook دارد قیمت 250 دلاری این تبلت نیز بسیار مناسب و رقابتی است. خواندن مقاله را ادامه دهید تا اطلاعات بیشتری بدست آورید.
تبلیغات

در نهایت شایعات منتشر شده در مورد تبلت جدید آمازون به حقیقت پیوست. این تبلت Amazon Kindle نام دارد ولی با کتاب خوان های سابق Kindle متفاوت است. این تبلت 7 اینچی قرار است در ماه نوامبر یعنی حدود 2 ماه دیگر با قیمت 250 دلار وارد بازار باشد. با توجه به قیمت رقابتی و قدرت فروشگاه اینترنتی این شرکت بدون شک تولید کننده های تبلت و حتی Apple احساس خطر خواهند کرد.

آمازون یکی از نسخه های سیستم عامل اندروید (2.2 یا پایین تر) را ویرایش نموده و سیستم عامل سفارشی شده خاص خود Kindle را تولید کرده است. آمازون سرویس های خود را عمیقا با Kindle یکپارچه کرده است و نرم افزارهای کتاب خوان و اتصال به سرویس موسیقی Cloud خود را به آن اضافه کرده است. علاوه بر این Kindle نرم افزارهای پخش فیلم و امکان اتصال به AppStore را نیز دارد البته Kindle فروشگاه نرم افزار خود را خواهد داشت و به فروشگاه اندروید گوگل متصل نخواهد شد. Kindle مجهز به مرورگر وب و موتور جستجوی گوگل بصورت پیشفرض است.

Siegler گزارشگر Tech Crunch که شانس کار کردن با این تبلت را داشته است تصور می کند که پردازنده Kindle تک هسته ای است. حافظه داخلی تبلت Kindle تنها 6GB می باشد. نسخه اولیه تبلت Kindle با Wi-Fi و micro-USB و اسپیکر داخلی عرضه می شود اما دوربین ندارد.

آمازون به مشتریان تبلت Kindle اشتراک مجانی Amazon Prime را می دهد. این سرویس 79 دلار برای یک سال هزینه دارد و به کاربر سرویس پست دو روزه رایگان و دسترسی به سرویس ویدیویی آمازون را می دهد.

شایعات دیگری مبنی بر تولید تبلت 10 اینچی آمازون در اوایل سال 2012 نیز منتشر شده است حال باید منتظر ماند و دید آیا آمازون به لطف قیمت بسیار مناسب Kindle و فروشگاه فوق العاده قدرتمند amazon.com می تواند رقیب جدی iPad باشد یا مانند بسیاری از تبلت های دیگر محکوم به شکست خواهد بود.

منبع: PC World

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات