آیا تبلت ۱۹۹ دلاری آمازون می تواند رقیب iPad باشد؟

پنج‌شنبه ۷ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۳
مطالعه 3 دقیقه
آیا تبلت ۱۹۹ دلاری کیندل فایر آمازون رقیب جدی برای آیپد اپل است؟
تبلیغات

همانطور که پیش تر اعلام کردیم آمازون به زودی تبلت 7 اینچی خود را با نام Kindle Fire و با قیمت بسیار مناسب 199 دلار عرضه خواهد کرد. قیمت بسیار مناسب این تبلت و قدرت فروشگاه آمازون ممکن است باعث فروش این تبلت اندرویدی شود اما باید در نظر داشته باشید که مشخصات سخت افزاری و قدرت Kindle Fire تقریبا نصف iPad است.

برروی کاغذ، Kindle Fire تقریبا نیمی از قابلیت های iPad را ندارد. Kindle Fire، هیچ دوربینی ندارد چه در جلو و چه در پشت تبلت، حافظه آن نصف iPad یعنی 8GB است و برخلاف iPad نه GPS دارد و نه Bluetooth.

ipad vs Amazon Kindle Fire vs Nook

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، آمازون سیستم عامل اندروید را براساس نیازی ها خود تغییر داده و همچنین مجوز استفاده از اپ سنتر اندروید را نیز ندارد یعنی کاربران Kindle Fire نمی توانند Appها را از فروشگاه نرم افزار اندروید تهیه کنند.

همچنین با توجه به پیش نمایشی که آمازون از Kindle Fire ارائه کرد به نظر نمی آید که کاربران بتوانند امکانات سیستم عامل اندروید مانند تبلت های Galaxy Tab یا Xoom را در Kindle Fire تجربه کنند.

اما اگر دو تبلت را درکنار هم قرار دهید و با دقت قابلیت های که Kindle Fire ندارد را بررسی کنید متوجه می شوید که نداشتن دوربین در تبلت خیلی هم اهمیت ندارد!  چند نفر با تبلت خود عکس می گیرند؟ مخصوصا زمانی که اکثر دارندگان تبلت، تلفن هوشمند با دوربین نیز دارند. در مورد GPS و Bluetooth نیز همین طور است. اکثر تلفن های همراه این دو قابلیت را نیز دارند و نداشتن این دو قابلیت در تبلت خیلی آزار دهنده نیست. شاید بسیاری ترجیح دهند تا این قابلیت ها را نداشته باشند ولی 300 دلار کمتر هزینه کنند.

در حقیقت بسیاری از افرادی که iPad خریداری کرده اند پس از مدتی متوجه می شوند که اغلب کارهای که با تبلت می توانند انجام دهند را پیش تر با iPhone خود نیز انجام می داده اند و در واقع امکانات قدیمی را در صفحه بزرگتر و جذاب تر تجربه می کنند. به همین دلیل بازار تبلت ها در حال تکان خوردن است و ممکن است گزینه های ارزان قیمت فروش بیشتری پیدا کنند و تمرکز تبلت ها بر اموری مانند مرور صفحات وب، ارسال و دریافت ایمیل و کتاب خواندن شود که همه این موارد به خوبی در Kindle Fire امکان پذیر خواهد بود.

براساس نظرسنجی های انجام شده بسیاری از کاربران تبلت از آن برای تماشای ویدیو آنلاین استفاده می کنند و همیشه تبلت خود را همراه دارند حتی زمانی که در رستوران در حال غذا خوردن می باشند باز هم به تماشای ویدیو می پردازند. آمار نشان می دهد 35 درصد افراد حتی در توالت نیز تبلت خود را همراه دارند. حال بهتر نیست از یک تبلت 200 دلاری به جای 500 دلاری استفاده کنیم تا اگر غذا برروی تبلت ریخت یا در توالت اتفاق بدتری برای آن افتاد خیلی ناراحت نشویم!

به هر حال Kindle Fire با قیمت فوق العاده رقابتی وارد بازار خواهد شد و باید منتظر ماند دید آیا این تبلت مورد استقبال قرار خواهد گرفت و یا مانند دیگر رقبای iPad محکوم به شکست خواهد بود.

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات