معرفی ابزار هایی که بعد از خرید تبلت به آن ها نیاز خواهید داشت

پنج‌شنبه ۷ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۰
مطالعه 6 دقیقه
نوت بوک و کامپیوتر های رومیزی امکانات زیادی در اختیار شما قرار می دهند، ولی به علت سایز بزرگ و یا نیاز به منبع انرژی، نمی توان آنها را به راحتی حمل کرد. تبلت ها به دلیل سبک بودن و عمر باتری بالا، به سادگی قابل حمل می باشند. ولی به دلیل محدودیت هایی مانند نداشتن صفحه کلید، ظرافت زیاد، حافظه داخلی کم و ... نمی توانند جایگزین مناسبی برای لپ تاپ یا PC باشند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم ابزاری را به شما معرفی کنیم که استفاده از تبلت ها را تا حد ممکن ساده کرده و عملکرد آن ها را به عملکرد لپ تاپ ها نزدیک کند.
تبلیغات

قاب

tablet-pc-accessories-2

تصور کنید به تازگی هزینه زیادی را متحمل شده و تبلت ظریف و زیبایی تهیه کرده اید و قصد دارید آن را همواره با خود حمل کنید. ولی پس از چند روز استفاده از تبلت، شاهد خط و خش هایی هستید که ظاهر زیبای تبلت شما را خراب کرده اند. بنابراین پیش از آنکه خط و خشی روی تبلت خود مشاهده کنید، یا صفحه نمایشگر آن را شکسته بیابید به فکر خرید قاب مستحکمی برای تبلت خود باشید.

قاب تبلت از مهمترین ابزاری است که خرید آن را به همه کاربران توصیه می کنیم.

بعضی از قاب ها چرمی هستند و تعدادی از قاب ها نیز از پلاستیک فشرده و با طرح های جذاب ساخته شده اند. اگر قصد دارید تبلت خود را زمانی که در حال قدم زدن هستید استفاده کنید، از قاب های تسمه دار استفاده کنید تا از مستحکم بودن آن در دست خود مطمئن باشید.

iPad Smart Cover یکی از قاب هایی است که در رنگ های مختلف وارد بازار شده است. این قاب علااوه بر محافظت از صفحه نمایشگر iPad، قابلیت تبدیل به Stand را نیز دارد.

باتری اضافه

tablet-pc-accessories-3

هیچ چیز عذاب آور تر از تمام شدن باتری دستگاه وسط انجام کارهای ضروری نیست. البته راه هایی برای بهبود عمر باتری گجت ها وجود دارد. ولی بهترین و مطمئن ترین گزینه برای اطمینان از روشن ماندن دستگاه، استفاده از باتری های یدک، برای دستگاه است. البته همه تبلت ها قابلیت استفاده از باتری یدک را ندارند. ولی بعضی از تبلت ها مانند تبلت توشیبا، این امکان را به کاربرانش داده تا هنگام تمام شدن شارژ دستگاه، از باتری یدک استفاده کنند.

شما می توانید برای دستگاه هایی که امکان استفاده از باتری یدک ندارند، از داک مخصوص استفاده کنید. البته این داک ها نیز با اتصال به پورت USB دستگاه دیگری برق خود را تامین می کنند.

صفحه کلید جانبی

tablet-pc-accessories-4

نداشتن صفحه کلید یکی از معایب تبلت هاست. تایپ کردن با صفحه کلید مجازی دشوار و زمان بر است. خوشبختانه صفحه کلید جانبی برای بسیاری از تبلت ها موجود است. صفحه کلید از طریق اتصال USB یا Bluetooth به صفحه کلید متصل خواهد شد. تبلت Asus Eee Pad Transformer دارای داک صفحه کلید جانبی همراه تبلت است که در صورت تمایل نداشتن به خرید آن می توانید با کسر هزینه صفحه کلید، تبلت را خریداری کنید.

حافظه جانبی

tablet-pc-accessories-5

یکی از محدودیت های اصلی تبلت ها نداشتن حافظه داخلی کافی برای ذخیره اطلاعات است. بیشترین حافظه در تبلت های iPad معادل 64 گیگابایت است. شما می توانید حافظه های جانبی با حجم های بالایی تهیه کنید تا هیچ گاه دغدغه ای برای کم بودن فضا برای ذخیره اطلاعات خود نداشته باشید. پیش از خرید هارد اکسترنال مطمئن شوید که تبلت مورد نظر شما حافظه های جانبی بدون منبع تغذیه را پشتیبانی می کند. به طور مثال تبلت iPad از حافظه جانبی بدون منبع پشتیبانی نمی کند و اگر هارد اکسترنال بدون منبع تغذیه تهیه کنید برای تبلت شما بی مصرف خواهد بود.

پایه تبلت و پورت USB

tablet-pc-accessories-6

بیشتر تبلت ها صفحه نمایش هایی با رزولوشن بالا دارند که برای مشاهده فیلم ها بسیار مفید هستند. البته مشاهده فیلم در تبلت هایی که به صورت عمودی نمی ایستند دشوار است. چراکه باید تبلت را در دست خود بگیرید و جلوی صورت خود نگه دارید. بنابراین بهترین روش برای مشاهده فیلم در تبلت ها قرار دادن آنها درون Stand یا پایه است.

این پایه ها علاوه بر اینکه برای نگه داشتن تبلت ها به صورت عمودی مفید هستند، تبلت را شارژ می کنند.

تعدادی از تبلت ها پورت USB ندارند. بنابراین برای اتصال فلش مموری به آنها نیاز به یک وسیله جانبی دارید. با استفاده از داک هایی که دارای پورت USB هستند می توانید نبود این پورت روی تبلت را جبران کنید. بنابراین استند تبلت هم برای نگه داشتن تبلت به صورت عمودی و هم برای استفاده از پورت USB آن مفید است.

اسپیکر

tablet-pc-accessories-7

شما می توانید فایل های موزیک خود را در تبلتتان بریزید. ولی هنگام گوش کردن به آنها، ممکن است صدای خیلی جذابی احساس نکنید. به همین است که بسیاری از کاربران پس از خرید تبلت، اسپیکر یا داک موزیک مخصوص تبلت را نیز تهیه می کنند.

iPod Dock اسپیکر های مخصوص iPhone، iPod و iPad می باشند که نمونه های مختلف آن قیمت هایی از 200 هزار تا 1 میلیون تومان دارند. در مقالات بعدی نمونه های مختلف این داک ها را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

محافظ نمایشگر تبلت

tablet-pc-accessories-10

نمایشگر تبلت ها بسیار مهم و حساس هستند. بنابراین باید از آنها به خوبی مراقبت کنید. پلاستیک های نازک و چسبنده ای که روی تبلت ها قرار می گیرند می توانند نمایشگر را از خش و خط حفظ کنند. البته این محافظ ها ممکن است در عملکرد صفحه لمسی تاثیر بگذارند ولی برای حفاظت صفحه لازم هستند.

قلم تبلت

tablet-pc-accessories-11

تعداد زیادی از موبایل و PDA های لمسی قدیمی (و جدید) داری قلم نوری یا قلم مخصوص بوده اند. داشتن یک قلم می تواند بسیار مفید باشد. چراکه به شما اجازه می دهد هر آنچه می خواهید را به راحتی روی تبلت بنویسید. شاید تصور کنید با انگشت هم می توانید در برنامه های مختلف بنویسید. ولی باید بدانید نوشتن با انگشت روی صفحه لمسی باعث می شود آنچه می نویسید ابعاد بزرگی داشته باشد و در هر صفحه تنها چند کلمه قابل نوشتن باشد.

بنابراین اگر از تبلت به عنوان وسیله یادداشت برداری استفاده می کنید، تهیه قلم تبلت برای شما ضروری است.

به نظر شما خرید آیا خرید تبلت به صرفه است؟ اگر تبلت دارید و یا قصد خرید آن را دارید کدام یک از این ابزار های جانبی مخصوص تبلت را تهیه می کنید؟

منبع: HowStuffWorks

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات