چطور سیستم خود را برای اجرای بازی ها بهینه کنید

یک‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۳
مطالعه 3 دقیقه
بازی ها همواره از جدیدترین فناوری های سخت افزاری استفاده می کنند و معمولا نسبت به نرم افزارهای دیگر فشار بسیار بیشتری به کامپیوتر وارد می کنند. متاسفانه برای اکثر مردم این مشکل پیش می آید که برخی از بازی های جدید برروی کامپیوتر شخصی شان اجرا نشده و مجبور به آپگرید سخت افزاری می شوند. هرچند اگر سخت افزار کامپیوتر ضعیف تر از حداقل پیش نیاز یک بازی باشد کار زیادی برای اجرای درست آن نمی توان انجام داد اما اگر دستورات و تغییراتی که در ادامه آمده است را برروی ویندوز اعمال کنید بازده کامپیوتر در اجرای بازی و برخی از نرم افزارها به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.
تبلیغات

با اعمال تغییراتی که در ادامه آمده است می توانید تعداد FPS (فریم در ثانیه) نمایش داده شده در بازی ها را افزایش دهید و به این ترتیب بازی ها را روان تر اجرا کرده و لذت بیشتری ببرید.

قطعات جدید بخرید: مهمترین عامل در اجرای بازی های کامپیوتری کارت گرافیک است اگر کارت گرافیک کامپیوتر به اندازه کافی قوی نباشد نمی تواند بازی ها را به خوبی اجرا کند. اگر امکان تعویض کارت گرافیک خود را دارید به "راهنمای خرید کارت گرافیک براساس قیمت ایران" مراجعه کنید. پس از کارت گرافیک، پردازنده (CPU) و حافظه RAM نیز در اجرای بازی ها تاثیر گذار می باشند. همه تولید کنندگان بازی، حداقل سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای بازی را اعلام می کنند با مقایسه سخت افزار خود و لیست اعلام شده می توانید کاستی های سیستم خود را پیدا کرده و در صورت امکان سخت افزار خود را آپگرید کنید. البته اگر با لپ تاپ بازی می کنید امکان آپگرید کارت گرافیک تقریبا محال و آپگرید پردازنده نیز بحث برانگیز است.

فایل های اضافی را پاک کنید: شما می بایست این کار را مرتبا انجام دهید. زمانی که فضای دیسک سخت (HDD) پر باشد بازده سیستم به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. ما از CCleaner برای پاک کردن فایل های اضافی استفاده می کنیم CCleaner یک نرم افزار رایگان است که به راحتی و با گزینه های ساده به شما کمک می کند تا فایل های اضافی را پاک کنید. شما می توانید از طریق Setting در قسمت Option و انتخاب Run CCleaner when the computer starts نرم افزار را در شروع ویندوز بصورت خودکار اجرا کنید. توضیحات بیشتر در مورد CCLeaner ...

علاوه برپاک کردن فایل های اضافی سعی کنید حداقل هر ماه یک بار فضای دیسک را Defrag کنید این کار باعث افزایش سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات از روی دیسک سخت می شود. برای Defrag کردن می توانید از نرم افزار داخلی ویندوز  و یا از نرم افزار مجانی UltraDefrag استفاده کنید.

از Game Booster 3 استفاده کنید: Game Booster نرم افزار مجانی تحت ویندوز است که به شما کمک می کند تا منابع سخت افزاری بیشتری را به بازی ها اختصاص دهید. نصب و استفاده از این نرم افزار بسیار ساده است و تنها کافی است پس از اجرای آن برخی از سرویس ها پروسه های غیرضروری را حذف کنید. این عمل بصورت خودکار و با فشار دادن یک دکمه انجام می شود پس از اتمام بازی می توانید سرویس و پروسه های حذف شده را باز گردانید.

CPU و GPU را اورکلاک کنید: اورکلاک کردن سیستم کمی ریسکی و خطرناک است و برای کاربران مبتدی پیشنهاد نمی شود از طرفی تمام CPU و GPU ها را نمی توان Overclock کرد و اگر با موفقیت پردازنده خود را اورکلاک کنید گرمای پردازنده بیشتر از حد معمول شده و نیاز به خنک کننده بهتر خواهید داشت. خنک کننده های حرفه ای نیز گران قیمت می باشند. اما در مجموع اورکلاک کردن باعث افزایش سرعت پردازنده ها می شود و درنتیجه بازده سیستم را افزایش می دهند.

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات