منوی بوت ویندوز 8 ظاهر زیبا و امکانات کاربردی دارد

شنبه ۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
یکی از قابلیت های برجسته ویندوز 8 سرعت فوق العاده بوت آن و بالا آمدن سیستم عامل در کمتر از 7 ثانیه است در واقع در ویندوز 8 متن های مربوط به BIOS را نمایش نمی دهد و در عوض تنها لوگوی تولید کننده کامپیوتر برروی صفحه نمایان می شود تا سیستم عامل اجرا شده و یا منوی بوت نمایش داده شود. منوی بوت ویندوز 8 ظاهر کاملا متفاوتی به خود گرفته است و علاوه بر پشتیبانی از ماوس و کی برد قدیمی قادر به دریافت دستورات از طریق صفحه لمسی تبلت ها نیز می باشد.
تبلیغات
win8

در ویندوز 8 پیغام های متنی BIOS نشان داده نمی شوند و در عوض لوگوی تولید کننده ابزار با رزولوشن بالا نمایش داده می شود. براساس توضیحاتی که مایکروسافت در وب لاگ رسمی ویندوز 8 منتشر کرده، Firmware سیستم، لوگو تولیدکننده ابزار را در حین بوت شدن کامپیوتر نمایش می دهد یعنی این کار توسط سیستم عامل انجام نمی شود. لوگوی تولید کننده آنقدر برروی صفحه باقی می ماند تا منوی بوت سیستم عامل نمایش داده شود. مایکروسافت سرعت بالای بوت شدن ویندوز 8 و نمایش لوگوی با کیفیت تولید کننده را به نتیجه ارتباط بین سیستم عامل و Firmware می داند.

در کامپیوتر و تبلت هایی که به زودی وارد بازار خواهند شد به جای BIOS از UEFI استفاده می شود برای کسب جزئیات بیشتر به دایرکتوری IT زومیت مراجعه کنید.

در ویندوز 8 اگر قصد داشته باشید که سیستم را از طریق USB بوت کنید دیگر نیازی نیست به BIOS مراجعه نموده و اولین گزینه بوت را درایو USB انتخاب کنید این کار از طریق منوی بوت سیستم عامل قابل انجام است. در منوی بوت سیستم عامل گزینه های بسیار متنوعی برای بوت شدن و عیب یابی سیستم اضافه شده است.

منوی بوت ویندوز 8 ظاهر Metro مانند دارد (Metro رابط کاربری پیش فرض ویندوز 8 است که با صفحه لمسی ابزارها نیز کاملا سازگار می باشد). کاربر از طریق منوی بوت می تواند به Command Prompt نیز دسترسی داشته باشد.

در ادامه ویدیو مایکروسافت برای نمایش قابلیت های منوی بوت سیستم عامل ویندوز 8 را مشاهده خواهید کرد.

منبع: PC World

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات