نسخه 14 مرورگر Google Chrome عرضه شد

شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مفیدترین قابلیت های Chrome، امکان بروز رسانی اتوماتیک مرورگر در پشت صحنه است یعنی کاربران Chrome نگران بروز بودن مرورگر خود نیستند و مجبور نمی باشند نسخه جدید مرورگر را دانلود و نصب کند. ظاهر نسخه 14 مرورگر گوگل تفاوتی با نسخه 13 نکرده است و تنها دو قابلیت مهم جدید، Native Client و Web Audio API به آن اضافه شده است. نسخه 14 گوگل کروم با سیستم عامل Mac OS X Lion نیز سازگار شده است.
تبلیغات

Google Chrome 14 از حالت تمام صفحه (Full-Screen) در سیستم عامل OS X Lion پشتیبانی می کند.

علاوه بر این در نسخه جدید، دو قابلیت اضافه شده است یکی پشتیبانی از Native Client است که به برنامه نویسان امکان اجرای نرم افزار های نوشته شده به زبان C و C++ را در فضای امن مرورگر یعنی Sandbox می دهد (Sandbox مکانی است که گوگل برای اجرای Plug-ins ها در نظر گرفته است. این قسمت بصورت مستقل کار می کند و در صورتی که یک Plug-ins مانند Flash دچار مشکل شود، مرورگر در اما خواهد بود. Sandbox امنیت مرورگر را نیز به شدت افزایش می دهد چون نرم افزار (App) های اضافی در آن اجرا می شوند و نمی توانند به خود مرورگر آسیبی برسانند). برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Sandbox به این مقاله مراجعه کنید.

در حال حاضر قابلیت اجرای کد های C و C++ تنها برای نرم افزارهایی که توسط خود گوگل ساخته می شوند امکان پذیر است ولی گوگل اعلام کرده به زودی این محدودیت را بر می داردتا تولید کنندگان دیگر نیز بتوانند نرم افزارهای ساخته شده توسط این دو زبان برنامه نویسی را در Chrome اجرا کنند.

Google Chrome 14 همچنین از Web Audio API پشتیبانی می کند این API به تولید کنندگان امکان میکس صدا در فضای سه بعدی را می دهد. این قابلیت که بخشی از HTML5 است امکان استفاده از صداهای جذاب در بازی های تحت وب را به تولید کنندگان می دهد. گوگل برای معرفی و ایجاد اشتیاق در تولید کنندگان برای استفاده از Web Audio API، دمو های مختلفی را عرضه کرده است.

نسخه 15 مرورگر Google Chrome نیز در حال ساخت است در این نسخه چند امکان جدید به Tab ها اضافه خواهد شد که مهمترین آن امکان سویچ کردن بین وب سایت های پربازدید، نرم افزار و بوک مارک ها است.

برای اطمینان از بروز بودن Chrome خود برروی دکمه آچار در گوشه سمت راست، بالای مرورگر کلیک کرده و سپس About Google Chrome را انتخاب کنید در این قسمت خود گوگل بصورت خودکار نسخه فعلی نصب شده برروی سیستم را با آخرین نسخه چک می کند و در صورت وجود بروز رسانی، آخرین نسخه را دانلود و نصب می کند.

منبع: Digital Trends

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات