ویندوز 8، تاچ پد نوت بوک ها را متحول می کند

پنج‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۶
مطالعه 3 دقیقه
اگر شما تا به حال با نوت بوک مجهز به تاچ پد چند لمسی در ویندوز 7 کار کرده باشید حتما از دستورات محدود این سیستم عامل مانند فشار دادن برای بزرگنمایی، دوران دادن برای چرخاندن تصویر و یا اسکرول دو انگشتی آزرده شده اید. در سیستم عامل Mac تقریبا تمام دستورات را می توان از طریق تاچ پد و ترکیب و حرکت انگشتان ارسال کرد. مایکروسافت و Synaptics نیز در حال همکاری با یکدیگر می باشند تا از تاچ پد چندلمسی نوت بوک ها در ویندوز 8 حداکثر استفاده را ببرند.
تبلیغات

Synaptics که بزرگترین تولید کننده تاچ پد نوت بوک ها به شمار می رود در حال کمک کردن به مایکروسافت است تا امکانات بیشتری را به تاچ پد نوت بوک ها در ویندوز 8 اضافه کند. ویندوز 8 از یک لایه نرم افزاری جدید پشتیبانی می کند که به Touchpad ها اجازه می دهد معیارهای جدیدی را تشخیص داده و براساس آنها دستورات را دریافت کنند. با لپ تاپ های مجهز به Touchpadهای چندلمسی در ویندوز 8 قادر خواهید بود چند شیء را بصورت همزمان بچرخانید و یا حرکت دهید. قرار است رابط کاربری Start Screen نیز به خوبی با تاچ پدهای چندلمسی سازگار شود و دستورات را دریافت کند.

متاسفانه لایه جدید نرم افزاری نیاز به سخت افزار جدید نیز دارد. سنسورهای فعلی که در تاچ پدها استفاده می شوند به اندازه کافی خوب هستند تا دستورات را به خوبی دریافت کنند اما در حال حاضر اکثر Touchpad ها از طریق پورت PS/2 به نوت بوک متصل می باشند و پهنای باند PS/2 به اندازه کافی زیاد نیست تا بتواند دستورات چند انگشت را بصورت همزمان ارسال کند. به همین دلیل است که تاچ پد نوت بوک ها شبیه به ماوس های معمولی عمل می کند و تنها قادر است چند دستور ساده را دریافت و ارسال کند.

Synaptics برای حل این مشکل استاندارد جدیدی را وضع کرده است و از تولید کننده های دیگر تاچ پد نیز درخواست کرده تا محصولات خود را براساس استاندارد جدید تطبیق دهند. در استاندارد جدید سنسور تصویری تاچ پد علاوه بر پورت PS/2 از I2C یا Eye Squared See نیز استفاده خواهد کرد به این ترتیب پهنای باند بسیار بیشتری در دسترس خواهد بود. این طراحی به تاچ پدها امکان ارسال حجم بالاتر اطلاعات را می دهد و به این ترتیب می توانند چندین دستور حرکتی همزمان را منتقل کنند. Synaptics این استاندارد جدید را InterTouch نام گذاری کرده است. با کانکشن InterTouch، تاچ پد ها می توانند دستورات بسیار متنوع ویندوز 8 را ارسال کنند.

Synaptics اعلام کرده که برخی از تولید کنندگان لپ تاپ در حال همکاری با این شرکت می باشند و قرار است به زودی استاندارد جدید InterTouch را در محصولات خود بکار گیرند. به این ترتیب قبل از انتشار نسخه نهایی ویندوز 8 نوت بوک های سازگار با آن نیز تولید و با سیستم عامل ویندوز 7 عرضه خواهند شد تا کاربر بتواند پس از عرضه Windows 8 به راحتی سیستم عامل خود را بروز کند واز قابلیت های بی نظیر تاچ پد نوت بوک بهرمند شود.

مقالات مرتبط با ویندوز 8 را در این آدرس بیابید: zoomit.ir/windows/

منبع: PC World

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات