ویندوز 8 از طریق حافظه های USB نیز اجرا می شود

پنج‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
ویندوز 8 قابلیت جدیدی دارد که به مدیران شبکه امکان اجرای سیستم عامل بدون نیاز به نصب و از روی حافظه USB را می دهد به این ترتیب سیستم عامل، همواره همراه کاربر خواهد بود و کاربر می تواند برروی هر کامپیوتری سیستم عامل خودش را اجرا کند. به نظر می رسد این قابلیت که "Windows To Go" نام گذاری شده است کاربران حرفه ایی و کارمندان شرکت ها را هدف قرار داده است.
تبلیغات

به کمک Windows To Go کاربر می تواند از سیستم عامل خود Image تهیه کرده و آن را برروی حافظه USB متنقل کند و سپس در هر کامپیوتری، سیستم عامل خود را اجرا کند. هنوز اطلاعات کاملی در مورد نحوه کار این سرویس اعلام نشده است و مشخص نیست که آیا این سرویس برای تمام افراد کاربرد خواهد داشت یا تنها برای شرکت ها استفاده خواهد شد. براساس گزارش هایی که در روز دوشنبه و قبل از شروع BUILD اعلام شده بود به ازاء هر Image کاربر 50$ شارژ خواهد شد.

در حال حاضر نرم افزارهای مختلفی وجود دارند که سرویس مشابه Windows To Go را ارائه می دهند پس مایکروسافت می بایست سرویس کامل تر و امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد تا از Windows To Go استفاده کنند.

مایکروسافت در کنفرانس BUILD از ارائه جزئیات Windows To Go پرهیز کرد و تنها در این باره گفت:

Windows To Go قابلیت جدیدی است که در ویندوز 8 اضافه شده است و مدیران شبکه شرکت ها را قادر می سازد تا سیستم عامل را با محتویات کامل و نرم افزارهای مورد نیاز برروی حافظه USB کپی کنند و از آن برروی هر کامپیوتر سازگار با ویندوز 7 یا ویندوز 8 استفاده نموده و کامپیوتر را از طریق حافظه USB بوت کنند. Windows To Go همچنین برای کارمندان شرکت ها این امکان را فراهم می کند که سیستم عامل خود را برروی حافظه USB با خود حمل کنند و در صورت نیاز برخی از امور شرکت را در منزل انجام دهند.

مایکروسافت قرار است در روز جمعه اطلاعات بیشتری در مورد Windows To Go اعلام کند اگر شما هم قصد دارید اخبار مرتبط با این قابلیت جدید را دنبال کنید می توانید از طریق کانال 9 کنفرانس BUILD همراه با حاضرین این کنفرانس اما بصورت آنلاین این موضوع را دنبال کنید.

پوشش خبری زومیت از کنفرانس BUILD را از طریق zoomit.ir/build/  مشاهده  و مقالات مرتبط با ویندوز 8 را از طریق zoomit.ir/windows/ مطالعه کنید.

منبع: PC World

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات