معرفی ابزارهای مفید ویندوز 8 برای کاربران حرفه ای

چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۳
مطالعه 4 دقیقه
مایکروسافت ابزارهای متنوعی را برای کاربران و مدیران شبکه در ویندوز ۸ ارائه کرده است.
تبلیغات

مایکروسافت در نمایشگاه BUILD که در حال برگزاری است زمان زیادی را برای نمایش نحوه کارکرد ویندوز 8 برروی تبلت ها صرف می‌کند به همین دلیل ممکن است تصور کنید که ویندوز 8 کاربران کامپیوترهای رومیزی و یا لپ تاپ ها را فراموش کرده است. اما اگر مدیر شبکه یا هواخواه PC یا کاربر حرفه ایی هستید با کار کردن با ویندوز 8 متوجه خواهید شد که سیستم عامل جدید مایکروسافت آنقدر قابلیت جدید و جذاب دارد که نظر شما را نیز به خود جلب کند.

اولین برتری ویندوز 8 نسبت به نسخه های قبلی بازده و سرعت آن است. مایکروسافت قول داده که ویندوز 8 برروی تمام کامپیوترهایی که ویندوز 7 برروی آنها نصب شده، اجرا شود به این ترتیب نگران این نخواهیم بود که ویندوز 8 برروی کامپیوتر فعلی نصب نشود. مایکروسافت همچنین وعده داده که ویندوز 8 سریعتر از ویندوز 7 اجرا خواهد شد. ویندوز 8 نیاز سخت افزار کمتری نیز خواهد داشت یعنی سیستم عامل با حافظه RAM کمتر و CPU ضعیف تر ازآنچه ویندوز 7 نیاز دارد اجرا خواهد شد. در واقع طراحی ویندوز 8 به نحوی است که رابط کاربری بسیار جذاب و گرافیکی آن و نحوه اجرای نرم افزارها به میزان کمتری از حافظه و CPU نیاز دارند.

سرعت بوت شدن سیستم عامل به میزان قابل ملاحظه ایی در سیستم های جدید با UEFI – Unfied Extensible Firmware Interface کاهش یافته است حتی اگر از سیستم های فعلی استفاده می کنید باز هم سرعت بوت شدن ویندوز 8 نسبت به ویندوز 7 کاهش یافته است. ویندوز 8 در کمتر از چند ثانیه بوت شده و در دسترس کاربر قرار می گیرد.

هر چند Start Screen یا صفحه آغاز برای ابزارهای مجهز به صفحه لمسی طراحی شده است اما به خوبی با کی برد و ماوس در کامپیوترهای فاقد صفحه لمسی کار می کند. بلافاصله پس از تایپ کردن رابط کاربری جستجو  ظاهر می شود و سیستم عامل به جستجوی درخواست کاربر می پردازد. با فشار دادن کلید Windows برروی صفحه کلید بلافاصله از برنامه و یا صفحه ایی که هستید به صفحه Start Screen باز گردانده می شوید. با فشار دادن کلیده های ترکیبی Windows + D نیز به صفحه دستکتاپ قدیمی، همانی که در ویندوز 7 نیز وجود دارد دسترسی خواهید داشت. زمانی که ماوس را به گوشه پایین، سمت چپ صفحه منتقل می کنید. 5 عملکرد جذاب (جستجو، اشتراک گذاری، شروع، ابزارها و تنظیمات) بصورت پاپ آپ نمایش داده می شود.

همه ما در زمان ویروسی شدن کامپیوتر و یا بهم ریختن تنظیمات و مشکلات اینچنینی، ساعت های زیادی را صرف نصب مجدد سیستم عامل و نرم افزارها می کنیم. قابلیت های جدید ویندوز 8 به نام Reset  و Refresh به شما کمک می کند تا زحمت کمتری بکشید. این دو قابلیت سیستم را صحیح و سالم تحویل شما می دهند.

Reset تمام اطلاعات روی سیستم را پاک می کند و پس از 10 تا 15 دقیقه سیستم عامل را مانند روز اول تحویل کاربر می دهد. Refresh از Reset بهتر عمل می کند و اطلاعات کاربر (شامل نرم افزارهای که کاربر بصورت آنلاین دانلود کرده) را حفظ می کند و باقی اطلاعات را پاک می کند. پس با Refresh شما سیستم عامل را تر و تازه می کنید و نیازی نیست که از تصاویر، موزیک ها و اسناد خود بک آپ بگیرید. Refresh بصورت پیش فرض نرم افزارهای Win32 را بازیابی نمی کند اما کاربر می تواند با تغییر تنظیمات آنها را نیز به لیست ریکاوری اضافه کند.

حرفه ایی ها از Task Manager ویندوز 8 لذت خواهند برد. Task Manager در ویندوز 8 بسیار تمیز و جذاب تر شده است. در نسخه جدید Task Manager منابع استفاده شده سیستم به صورت واضح تر نمایش داده می شوند و کاربر راحتر می تواند نرم افزار و پروسه هایی که منابع سیستم را بیش ازحد استفاده می کنند پیدا کند.

windows8_taskmanager

Remote Desktop جدید ویندوز 8 از صفحه های چندلمسی پشتیبانی می کند اما اگر نرم افزار سنتی Remote Desktop را ترجیح می دهید آن هم در دسترس است.

اگر قصد داشته باشید یک نرم افزار را بر نسخه های مختلف ویندوز آزمایش کنید و یا اگر بخواهید نسخه آزمایشی یک نرم افزار را بدون ایجاد بهم ریختگی در سیستم عامل نصب کنید ویندوز 8 یک روش را برای این کار به شما ارائه می دهد. [highlight class="red"]نرم افزار مجازی سازی Hyper-Vبصورت داخلی در ویندوز 8 نسخه کلاینت وجود خواهد داشت.

هسته اصلی و Explorer بهبودهای بسیاری یافته اند. Riboon به Explorer نیز اضافه شده که علاوه بر سازگاری با صفحه لمسی تبلت ها، قابلیت های بسیاری را بهمراه خود آورده است. در ویندوز 8 شما می توانید به راحتی فایل های ISO و VHD را mount کنید. و برای این کار به هیچ نرم افزار اضافی مانند Nero Image Drive یا Power ISO و غیره نخواهید داشت. اگر روی یک فایل دیسک مجازی (VHD) دو بار کلیک کنید فایل بصورت خودکار Mount شده و به لیست درایو ها اضافه می شود. با همین روش می توانید فایل های ISO را نیز به عنوان یک درایو اپتیکال مجازی به لیست درایو ها اضافه کنید.

اگر چند مانیتور را به کامپیوتر خود متصل کرده اید حتما خوشحال خواهید شد که بدانید مایکروسافت امکاناتی را برای شما اضافه کرده تا زندگی برایتان راحت‌تر شود. ویندوز 8 بالاخره امکان استفاده از یک تصویر پس زمینه گسترده بین دو مانیتور را فراهم کرده است. شما همچنین می توانید نحوه رفتار نوار ابزار در هر کدام از مانیتور ها را کنترل کنید. بعنوان مثال اگر کاربر تسک باری که در آن Internet Explorer در حال اجراست را از یک مانیتور به مانیتور دیگر منتقل کند به این ترتیب Internet Explorer نیز از یک مانیتور به مانیتور دیگری حرکت می کند.

تمرکز اصلی مایکروسافت در کنفرانس BUILD برروی صفحه اصلی Start Screen، نرم‌افزارهای Metro و تولید نرم افزارهای تحت این سیستم عامل است. و انتظار می رود اطلاعات بیشتر در مورد قابلیت های جدید ویندوز 8 و امکانات مخصوص کاربران حرفه ایی بعد ها منتشر شوند.

منبع: PC World

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات