IFA 2011: معرفی Galaxy Note: تلفن بزرگ یا تبلت جم و جور؟

پنج‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در نمایشگاه IFA برلین، شاخه جدیدی را در ابزارهای اندرویدی خود معرفی کرد و از Galaxy Note با صفحه نمایش 5.3 اینچی پرده برداری کرد . این غول کره ایی پیش تر تبلت های بزرگ Galaxy Tab 10.1 و Galaxy Tab 8,9 را با صفحه نمایش 10.1 و 8.9 اینچ و تبلت اولیه خود را با صفحه نمایش 7 اینچ معرفی کرده بود. به نظر می رسد سامسونگ شکست تبلت های 5 اینچی Dell را دلیلی بر عدم فروش ابزارهای اندرویدی 5 اینچی نمی داند. در ادامه مشخصات بیشتری در مورد Galaxy Note مشاهده خواهید نمود.
تبلیغات

Galaxy Note در واقع یک تلفن بزرگ اندرویدی با سیستم عامل Android 2.3 Gingerbread است چون سیستم عامل اندروید 2.3 برای مقابله با iPhone و برای تلفن های هوشمند طراحی شده نه تبلت ها.

سامسونگ باور دارد هنوز افرادی وجود دارند که از تبلت های 5 اینچی استقبال کنند. اگر اخبار فناوری را دنبال کرده باشید می دانید که تبلت های 5 و 7 اینچی Dell Streak هیچ وقت موفق نشدند و فروش بسیار پایینی داشتند، بسیاری دلیل عدم موفقیت Dell در بازار تبلت را سایز نمایشگر Streak می دانستند اما سامسونگ با عرضه Galaxy Note نشان داد که این طور فکر نمی کند.

جالب است بدانید که Galaxy Note مجهز به قلمی به نام S Pen است یعنی علاوه بر انگشت می توان از قلم باریک نیز استفاده کرد.

JK Shin مدیر ارشد سامسونگ بخش تجارت ارتباطات موبایل در بیانه خود اعلام کرد:

[blockquote class="default"]تلفیق دفترچه یاداشت کاغذی با فناوری و سرویس های تلفن های هوشمند سامسونگ این امکان را برای کاربر فراهم کرده تا محتوای مورد نظر خود را زیبا تر از همیشه خلق، ویرایش و یا به اشتراک بگذارد.[/blockquote]

سامسونگ به همراه تلفن هوشمند Galaxy Note نرم افزاری به نام S Memo را عرضه می کند که قادر است دسته نوشته و مواردی که کاربر برروی صفحه کشیده است را ذخیره کند. این نرم افزار همچنین می توانید به همراه دست نوشته ها، عکس، صدای ضبط شده و متون را نیز همراه کند.

قابلیت جذاب دیگر، امکان گرفتن اسکرین شات از صفحه است. این قابلیتی است که می بایست تمام ابزارهای اندرویدی همانند، iOS اپل داشته باشند اما متاسفانه این امکان در اندروید وجود ندارد. سامسونگ هفته گذشته اعلام که این قابلیت به تلفن Galaxy S II نیز اضافه می شود.

Galaxy Note دارای پردازنده دو هسته ایی 1.4GHz، نمایشگر 5.3 اینچی Super AMOLED، دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت ذخیره ویدیو با کیفیت 1080p، دوربین 2 مگاپیکسلی در جلو برای مکالمه ویدیویی، پشتیبانی از شبکه بی سیمWi-Fi با استانداردهای 802.11 b/g/n و HSPA+ است.

سامسونگ هنوز قیمت و زمان عرضه Galaxy Note را اعلام نکرده است.

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات