آزمایشگر HIV در ابعاد یک کارت اعتباری با قیمت 1 دلار

شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
MCHIP ابزار بسیار کوچک برای آزمایش ویروس HIV و بیماری ایدز را معرفی کرد. این ابزار که به راحتی در کیف پول جای می شود پس از 15 دقیقه نتیجه آزمایش را اعلام می کند با گسترش این ابزار افراد مبتلا به این بیماری مرگ آور به راحتی متوجه بیماری خود یا اطرافیان خواهند شد و به این ترتیب از گسترش آن جلوگیری خواهند کرد.
تبلیغات

برای آزمایش AIDS یا HIV با این ابزار تنها کافی است یک قطره از خون را در آن بیاندازید تا پس از 15 دقیقه نتیجه مثبت یا منفی را دریافت کنید. قیمت این ابزار فوق العاده تنها یک دلار است و هر کسی از پس خرید آن بر خواهد آمد. در حال حاضر آزمایشگاه ها مراحل و روند نسبتا پیچیده ایی را برای بررسی HIV طی می کنند و معمولا این آزمایشات پرهزینه و وقت گیر می باشند اما ابزار جدید هیچ کدام از دو مشکل هزینه و زمان را ندارد و نتیجه را با کمترین هزینه و سریعترین زمان گزارش می دهد.

این ابزار که mChip نام دارد توسط دانشگاه کلمبیا تولید شده است و قادر است نتایج جستجو را برای سازمان دهی ساده تر بیماران، بصورت راه دور به سرورهای این دانشگاه ارسال کند.

این وسیله اولین بار در هفته گذشته توسط Nature معرفی شد و قرار است به زودی به میزان انبوه در کشورهای در حال توسعه توزیع شود. امید است با پیشرفت علم و تکنولوژی راه های پیشگیری و ریشه کنی این بیماری مرگ آور گسترش یابد.

منابع: Gizmodo | Nature

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات