نسخه جدید Google Chrome با قابلیت Instant Page و رفع مشکلات امنیتی منتشر شد

چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۸
مطالعه 3 دقیقه
گوگل در نسخه جدید مرورگر Chrome بیش از 30 مشکل امنیتی را رفع کرده است.
تبلیغات

در نسخه 13 این مرورگر علاوه بر رفع مشکلات، قابلیت Instant Page نیز اضافه شده است این قابلیت در نسخه های آزمایشی نیز وجود داشت ولی حالا به نسخه پایدار نیز اضافه شده است. Instant Page باعث می شود در حین وارد کردن، آدرس وب سایت، صفحه مورد نظر شروع به لود شدن کند یعنی منتظر نمی ماند تا کاربر  آدرس را بصورت کامل وارد کند و صفحه در زمان وارد نمودن آدرس و قبل از کامل شدن آدرس، نمایش داده می شود.

آخرین نسخه پایدار عرضه شده مرورگر Chrome در ماه ژوئن عرضه شد. موزیلا نیز به تبعیت از گوگل نسخه های مختلف فایرفاکس را هر 6 تا 8 هفته یکبار عرضه می کند.

14 مشکل امنیتی حل شده در نسخه 13 مرورگر Google Chrome جز مشکلات جدی (High Rated) و 9 مورد جز مشکلات میانی (Medium Rated) و 7 مورد نیز به عنوان مشکلات کم اهمیت (Low Rated) برچسب گذاری شده اند.

پس اگر کاربر Chrome هستید و از این مرورگر برای مشاهده صفحات وب و گشت و گذار در اینترنت استفاده می کنید می بایست هر چه سریعتر مرورگر خود را برور رسانی کنید برای بروز رسانی Google Chrome برروی آیکان آچار در گوشه سمت راست، بالای صفحه کلیک نموده تا منوی تنظیمات باز شود سپس برروی About Google Chrome کلیک کنید کمی صبر کنید تا عملیات بروز رسانی انجام شود. پس از نصب نسخه جدید از شما اجازه ریستارت شدن مرورگر درخواست می شود.

گوگل مبلغ 16,000 دلار را به 10 متخصص پرداخت کرده تا 17 مشکل امنیتی Chrome را پیدا و گزارش کنند. 7,500 دلار از این مبلغ به شخصی با نام مستعار Miaubiz و 2,000 دلار نیز به Sergey Glazunov پرداخت شده است. جالب است بدانید که گوگل از ابتدای سال جاری تا به حال حدود 110,000 دلار به افراد مختلف پرداخت کرده است تا مشکلات امنیتی Chrome را یافته و گزارش کنند.

گوگل علاوه بر رفع مشکلات امنیتی امکانات جدیدی را نیز به Chrome اضافه کرده است که مهمترین آنها Instant Pages است. این قابلیت پیش تر در نسخه های آزمایشی Chrome وجود داشت ولی اولین بار است که در نسخه پایدار نیز اضافه شده است. با فعال کردن این قابلیت جستجوی گوگل در زمان آغاز تایپ کردن عبارت آغاز می شود و براساس محبوبیت صفحات گردآوری شده در موتور جستجوی گوگل، نتایج نمایش داده می شوند و هم زمان با کامل نمودن عبارت مورد نظر کاربر، نتایج جستجو نیز بروز می شوند. این قابلیت برای نمایش صفحات وب نیز فعال شده است به عنوان مثال اگر قبلا وب سایت زومیت را بازدید کرده باشید در زمان مراجعات بعدی بلافاصله پس از تایپ کردن حرف Z وب سایت زومیت شروع به لود شدن می کند و حتی نیازی به فشار دادن کلید Enter و یا انتخاب آدرس کامل از لیست پیشنهادی نخواهید داشت.

کاربر می تواند قابلیت Instant Pages را از طریق منوی Option و تب Basics و انتخاب گزینه Enable Instant for faster searching and browsing فعال کند.

instant pages

گوگل ادعا می کند که فعال کردن این قابلیت باعث افزایش 60 درصدی در مرورصفحات و جستجو گوگل می شود.

Google Chrome 13 را برای سیستم عامل Mac Windows, و Linux از این آدرس دریافت کنید.

منبع: PC World

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات