شواهد حاکی از آن است که تلویزیون اپل تا سال ۲۰۱۲ وارد بازار می شود

دوشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
براساس منابع مختلف تقریبا مشخص شده است که اپل در حال تولید تلویزیون دیجیتال با سیستم عامل iOS است.
تبلیغات

تولید تلویزیون های دیجیتال باعث می شود تا اپل وارد بازار بسیار بزرگ تری شود و موجب گسترش بیشتر این شرکت می گردد. تلویزیون با سیستم عامل iOS اکثر امکانات iPhone و iPad مانند اجرای نرم افزار و بازی ها را در صفحه نمایش بزرگ تلویزیون ممکن می سازد.

براساس شایعات مطرح شده تلویزیون دیجیتال اپل در اواخر سال 2012 و یا اوایل سال 2013 وارد بازار خواهند شد. بسیاری معتقدند که اقدام جدید اپل برای راه اندازی iCould نیز خود دلیلی بر تولید تلویزیون های این شرکت می باشد و اپل با راه اندازی iCloud بستر را برای عرضه تلویزیون های خود آماده کرده است.

در مقاله ایی که وال استریت در مورد جانشینی تیم کوک به جای استیو جابز منتشر کرد، آمده است:

مهمترین چالش تیم کوک گسترش بیش از پیش اپل و توسعه محصولات این شرکت در زمینه ویدیو دیجیتال است. اپل بر روی فناوری جدید ارسال ویدیو به تلویزیون کار می کند و براساس اعلام افراد درگیر این پروژه، اپل در گذشته در مورد راه اندازی سرویس اشتراک پذیری و ارائه سرویس محتوای تلویزیون بحث و گفتگو کرده است.

همچنین براساس لیست شغل های مورد نیاز اپل که در ماه فوریه منتشر شد احتمال تولید تلویزیون Apple بیشتر قوت گرفت. این شرکت، تبلیغاتی برای جذب نیرو برای سمت: "طراح مدیریت نیرو و تکنولوژی" داشت و  شخص استخدام شده قرار بود برروی محصولات مختلف این شرکت از جمله تلویزیون فعالیت کند.

یکی از جدی ترین ایده های ممکن، این است که اپل برروی ارائه سرویس های اشتراکی سرمایه گذاری کند و بابت ارائه محتوا، مشترکین خود را شارژ کند در حال حاضر کاربران Set-top Box اپل، Apple TV که 99 دلار قیمت دارد، از سرویس های مختلف پولی مانند NBA, MLB و یا Netflix استفاده می کنند. ممکن است اپل نیز قصد داشته باشد تا سرویس های ویدیوی مختلفی را به کاربران تلویزیون های خود ارائه کند.

از طرفی گوگل که پیشتر اعلام کرده بود قصد دارد Set-Top Box خود یعنی Google TV را به داخل تلویزیون منتقل کند نیز برروی این موضوع در حال کار است. حال باید منتظر بمانیم و ببنیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. شاید به زودی تلویزیون های اپل و گوگل نیز وارد بازار شوند.

منابع: CNET | MediaBeat

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات