شارپ تبلت جدید اندرویدی خود را با نام RW-T107 عرضه می کند

سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
تبلت جدید شارپ با سیستم عامل Android 2.3 مناسب مصارف تجاری-اداری است. RW-T107 مجهز به NFC و  RFID Reader می باشد و به این ترتیب روش های جدیدی برای ارتباط با مشتریان به شرکت ها ارائه می دهد. در ادامه مشخصات فنی تبلت جدید شارپ را به همراه معرفی فناوریهای NFC و RFID Reader مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

RW-T107 در ظاهر شبیه تبلت های 7 اینچی دیگر است و مانند اکثر تبلت ها مجهز به پورت های micro-USB، HDMI، SIM Card و جک هدفون می باشد. شارپ قصد دارد در ماه اول 5,000 دستگاه از این تبلت را تولید و وارد بازار کند.

RFID چیست؟

RFID یا Radio Frequency Identification فناوری است که از موج های رادیویی برای ارسال اطلاعات از یک برچسب الکترونیکی یا یک وسیله چسبیده به یک کالا به نام RFID tag استفاده می شود. بیشترین استفاده RFID ها مشخص کردن و دنبال کردن یک کالا در موقعیت های مختلف است. به عنوان نمونه می توان از برچسب RFID در فروشگاه های بزرگ، شرکت های پستی و انبار کالاها استفاده کرد. RFID می تواند به کوچکی یک برچسب ساده باشند و در تجهیزات کامپیوتری، ماشین ها، کتاب ها، تلفن های همراه و غیره نصب شوند.

RFID می تواند برای شناسایی کالا استفاده شود و جای بارکد را بگیرد. RFID Readerها می توانند از فاصله های مختلف کالاهای برچسب خورده با RFID را تشخیص دهند و نیازی نیست مانند بارکد خوان از فاصله بسیار نزدیک، برچسب کالا را بخواند. بعنوان مثال می توان RFID Reader را در درب خروجی انبار قرار داد.

در سال 2011 هزینه RFID ها به شدت کاهش یافت تا جایی که قیمت هر تگ RFID به حدود 5 سنت رسید. به این ترتیب امروزه استفاده از RFID ها به شدت افزایش یافته و بسیاری از تولید کننده ها از این برچسب ها برای دنبال کردن و ردیابی محصول خود استفاده می کنند.

تبلت RW-T107 علاوه بر فناوری NFC که توسط گوگل در حال توسعه است و در واقع کیف پول الکترونیکی کاربر می باشد مجهز به RFID Reader نیز می باشد. از طریق RFID می توان پرداخت ها را نیز انجام داد.

متاسفانه هیچ کدام از فناوری های پرداخت بی سیم مانند NFC و RFID در ایران استفاده نمی شوند اما شرکت ها می توانند از RFID برای کنترل و جستجوی کالاهای خود استفاده کنند. به هر حال اگر شما در ژاپن زندگی می کنید، می توانید از تبلت RW-T107 به جای کارت اعتباری خود استفاده کنید و پرداخت های خود را از طریق تبلت انجام دهید این روش بسیار امن تر از استفاده و حمل کارت های اعتباری است.

همانطور که پیش تر نیز اعلام کردیم گوگل در حال گسترش NFC درامریکاست و در حال تجهیز فروشگاه های مختلف به سیستم پرداخت NFC است. پس ممکن است ایت تبلت در امریکا نیز طرفداران زیادی را جذب خود کند.

جهت آشنایی با فناوری NFC به مقاله "هر آنچه در مورد سرویس Google Wallet باید بدانید" مراجعه کنید.

منبع: Tech Crunch | Wikipedia

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات