مایکروسافت اطلاع رسانی در مورد Windows 8 را رسما آغاز کرد

چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اگر علاقمند به دنبال کردن اخبار مرتبط با ویندوز 8 می باشید بهتر است وب لاگ جدید مایکروسافت را بوک مارک کنید. مایکروسافت اعلام کرده که امکانات جدید و اخبار مرتبط با Windows 8 را در این وب لاگ منتشر می‌کند. مایکروسافت در این وب لاگ به معرفی امکانات جدید، تصمیمات در مورد رابط کاربری، معماری سیستم عامل و اخبار دیگر مرتبط با ویندوز 8 صحبت خواهد کرد. مایکروسافت ویندوز 8 را بزرگ‌ترین ارتقاء سیستم عامل پس از ویندوز 95 می‌داند.
تبلیغات

Steven Sinofsky مدیر ارشد مایکروسافت در این وب لاگ نوشته است: ما می‌دانیم که حرفه ایی های IT، تولید کننده های نرم افزار و گیمر ها مشتاقند تا در مورد ویندوز 8 بیشتر بدانند به همین دلیل ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا جای ممکن اخبار و مقالات مرتبط با ویندوز 8 را در این وب لاگ اعلام کنیم.

مایکروسافت در زمان تولید ویندوز 7 نیز چنین وبلاگی را راه اندازی کرده بود.

بزرگ‌ترین تغییرات پس از ویندوز 95

Sinofsky در وب لاگ جدید ویندوز 8 اعلام کرده که ویندوز 95 به عنوان یک پیشرفت و ارتقاء فوق‌العاده در تاریخ سیستم عامل ویندوز به شمار می‌رود و پس از آن ویندوز 8 این سیستم عامل را متحول خواهد کرد.

ویندوز 8، سیستم عامل را با نسل جدید ابزارهای کامپیوتری مانند تبلت، نوت بوک، نت بوک و غیره سازگار می‌کند. ویندوز 8 برای ابزارهای مختلف با صفحه‌نمایش 10 اینچ تا نمایشگرهای بسیار بزرگ دیواری مناسب خواهد بود، فضای ذخیره‌سازی از مگابایت به ترابایت تغپیر خواهد یافت و از سرویس‌های Cloud به خوبی پشتیبانی خواهد کرد. این تغییرات بخشی از قابلیت های جدید ویندوز 8 خواهد بود.

اگر با ویندوز 8 و امکانات جدید آن آشنا نیستند مقاله "هر آنچه در مورد ویندوز 8 باید بدانید" را مطالعه کنید.

مایکروسافت با پرده‌برداری و پیش‌نمایش ویندوز 8 در ماه ژوئن همه را شگفت زده کرد و نشان داد که ویندوز 8 قادر است علاوه بر کامپیوترهای معمولی مجهز به ماوس و کی برد، به خوبی با صفحه‌نمایش لمسی تبلت ها نیز کار کند.

همچنین ویندوز 8 اولین سیستم عامل مایکروسافت خواهد بود که از پردازنده‌های ARM و x86 پشتیبانی می‌کند. پردازنده‌های ARM در ابزارهای موبایل مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها بکاربرده می‌شوند. نرم افزارهای ویندوز 8 برپایه زبان های وب یعنی HTML و JavaScript ساخته می‌شوند.

نمایش بعدی مایکروسافت برای ویندوز 8 در کنفراس خود این شرکت با نام BUILD خواهد بود این کنفراس که مخصوص توسعه‌دهندگان نرم افزار است در ماه سپتامبر، حدود 1 ماه دیگر برگزار می‌شود. مایکروسافت قصد دارد در این کنفرانس قابلیت های جدید ویندوز 8 را به همراه ابزارهای تولید نرم افزار برای آن معرفی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات