گوگل قسمت موبایل موتورولا را با 12.5 میلیارد دلار می خرد

دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۲
مطالعه 1 دقیقه
غول اینترنت دنیا، گوگل رسما اعلام کرد که قصد دارد موتورلا موبایل را با پرداخت 12.5 میلیارد دلار از آن خود کند. هیئت مدیره هر دو شرکت این موضوع را تایید کرده اند و اعلام کرده اند که گوگل در اوایل سال 2012 رسما صاحب موتورولا-موبایل خواهد شد. موتورولا در اوایل سال جاری به دو شرکت مجزا تقسیم شد و گوگل به زودی شرکت موبایل موتورولا را از آن خود می کند.
تبلیغات

در حال حاضر شرکت موبایل موتورولا و کارخانه تولید تلفن های همراه این شرکت سرویس های مختلفی را به مشتریان عادی، شرکت ها و ارگان های دولتی ارائه می دهد.

خرید موتورلا فرصت های جدیدی را برای گوگل ایجاد می کند و باعث می شود سهم بازار سیستم عامل اندروید بیش از پیش شود. گوگل اعلام کرده است که قصد دارد تولید موبایل را به عنوان یک تجارت جدا دنبال کند.

لری پیج مدیرعامل و موسس گوگل در این رابطه گفته است: موتورولا-موبایل لازمه پیشرفت اندروید است و موتورولا به خوبی در شرکت ما جای خواهد گرفت.

مدیرعامل موتورولا نیز گفته است: این قرارداد باعث رشد سهام سهامدارن این شرکت می شود و موقعیت های شغلی بسیار خوبی را برای کارکنان موتورولا ایجاد می کند.

موتورلا یکی از موفق ترین تولید کننده های موبایل در دنیا به شمار می رفت اما در سال های اخیر در مقابل اپل، سامسونگ و HTC هموار مغلوب میدان بود.

منبع: BBC | Engadget

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات