امریکا، سریعترین هواپیمای دنیا را آزمایش می کند

جمعه ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۹
مطالعه 1 دقیقه
سریعترین هواپیمای دنیا که روز سه شنبه توسط پنتاگون آزمایش شد قادر است با سرعت بی نظیر 21,000 کیلومتر در ساعت یا 5.8 کیلومتر در ثانیه پرواز کند!
تبلیغات

این هواپیما فاصله بین لس آنجلس تا نیویورک را در 12 دقیقه طی می کند. قبل از اینکه در مورد فناوری ساخت این هواپیما هیجان زده شوید باید بدانید که این هواپیمای بدون سرنشین توسط آژانس تحقیقات پیشرفته دفاعی پنتاگون برای استفاده های نظامی تولید شده است.

براساس گزارش Wall Street Journal این هواپیمای بدون سرنشین، HTV-2 یا Hypersonic Technology Vehicle 2 ( وسیله با فناوری مافوق صوت) قادر است سرعت خود را به 13,000 مایل در ساعت (21,000 کیلومتر در ساعت) برساند.

ارتش امریکا تمایل دارد تا هواپیمای بدون سرنشین سریعی را تولید کند که قادر باشد به هر منطقه از دنیا در کمتر از یک ساعت سفر کند. این هواپیما قادر است راکت های جنگی با خود حمل کند و در عملیات های نظامی از آنها استفاده کند.

در آزمایش اولیه که در روز سه شنبه انجام شد تنها دو دقیقه پس از پرواز، ارتباط بین محققین پنتاگون با هواپیما قطع شد. قرار است آزمایشات دیگری در این هفته انجام شود، هرچند نمی توان آزمایشات را بصورت تصویری و زنده دنبال کرد اما می توان نتایج آن را از طریق توییتر دنبال کرد.

بروزرسانی: در آزمایش بعدی که در روز پنج شنبه انجام شد ارتباط بین پنتاگون و هواپیما پس از 8 دقیقه قطع شد.

منبع: WSJ

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات