فیس بوک برای رقابت با Google+، امکان مکالمه ویدیویی را اضافه کرد

پنج‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک برای ارائه این سرویس از محبوب‌ترین سرویس مکالمه ویدیویی دنیا، Skype کمک گرفته است.
تبلیغات

همان‌طورکه هفته گدشته پیش بینی شده بود امروز مدیرعامل فیس بوک بصورت رسمی سرویس مکالمه ویدیوی این شبکه اجتماعی را معرفی کرد. این اقدام فیس بوک برای مقابله با سرویس مکالمه ویدیویی Hangout گوگل ارائه شده است ولی به نظر می‌رسد به خوبی Google+ Hangout عمل نمی‌کند. در ادامه نحوه استفاده از این سرویس را به همراه مقایسه آن با سرویس Google+ مشاهده خواهید کرد.

امکان مکالمه ویدیوی در فیس بوک

امکان مکالمه ویدیوی Skype با سرویس مکالمه نوشتاری (Chat) فیس بوک یکپارچه شده است. از این پس زمانی که درحال چت کردن با دوستان خود هستید می‌توانید روی آیکان کوچک مکالمه ویدیویی کلیک کرده و با دوست خود مکالمه ویدیویی داشته باشید. علاوه برآن می‌توانید ازطریق آدرس facebook.com/videocalling مستقیما با دوستان خود مکالمه ویدیویی داشته باشید. اولین باری که روی دکمه Video Call (درقسمت بالای جعبه مکالمه) کلیک می‌کنید یک نرم افزار 450 کیلوبایتی روی کامپیوتر شما دانلود می‌شود پس از اجرای آن نصب نرم افزار Video Call فیس بوک آغاز می‌شود و پس از دانلود فایل‌های مورد نیاز عملیات نصب کامل می‌شود. از این پس زمانی که با دوستان خود در حال چت کردن هستید یک دکمه به نام Call برای شما نمایش داده می‌شود که با فشار دادن آن امکان مکالمه ویدیویی فراهم می‌شود.

امکان مکالمه ویدیوی در فیس بوک تنها با یک نفر بصورت هم‌زمان انجام می‌شود یعنی نمی توانید با بیش از یک نفر در یک زمان، مکالمه ویدیویی داشته باشید این در حالی است که در Google+ Hangout می‌توان بصورت هم‌زمان با 10 نفر از دوستان یک حلقه مکالمه ویدیویی داشت. برای آشنایی با شبکه اجتماعی Google+ و سرویس مکالمه بسیار جذاب ویدیویی آن به مقاله "شبکه اجتماعی Google+ رقیب جدی فیس بوک راه اندازی شد" مراجعه کنید.

مکالمه ویدیوی در فیس بوک در یک پنجره PopUp بدون حاشیه و شبیه به Apple FaceTime انجام می‌شود. دکمه ها و کنترلرهای آن بسیار شبیه به Google Talk و Skype است یعنی اگر تا به حال از یکی از نرم افزارهای مکالمه ویدیویی استفاده کرده باشید به‌راحتی می‌توانید از سرویس مشابه فیس بوک نیز استفاده کنید.

برای استفاده از Google+ Hangout نیز مانند فیس بوک باید یک Plug-ins دانلود و نصب کنید این پلاگین شبیه همان چیزی است که GTalk برای مکالمه ویدویی نیاز دارد.

در نهایت سرویس مکالمه ویدیویی Facebook Skype شبیه مکالمه ویدیویی در GTalk است و امکان مکالمه ویدیوی یک به یک را به خوبی فراهم می‌کند ولی Google+ Hangout امکان مکالمه چند نفره را می‌دهد. از طرفی در Hangout می‌توانید در هنگام مکالمه ویدیویی می‌توانید یک فیلم یا کلیپ را نمایش دهید تا دوستان شما نیز هم‌زمان آن را مشاهده کنند ولی این امکان در مکالمه ویدیویی فیس بوک وجود ندارد. البته این نسخه اولیه و شروع کار مکالمه ویدیویی فیس بوک است و به‌زودی شاهد امکانات بیشتر در آن خواهیم بود.

منبع: Digital Trends

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات