راهنمای خرید: کامپیوتر شخصی با پردازنده Sandy Bridge

چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 12 دقیقه
ر این راهنمای خرید سه کامپیوتر با مشخصات فنی براساس قیمت بازار ایران معرفی شده‌اند تا در صورت تمایل به خرید کامپیوتر جدید، سردرگم نشوید.
تبلیغات

پردازنده‌های Sandy Bridge اینتل، اوایل سال ۲۰۱۱ میلادی معرفی شدند و عنوان سریع‌ترین پردازنده کامپیوترهای شخصی را از آن خود کردند. کمی بعد مشکلی در تراشه های مادربرد این خانواده بوجود آمد که باعث کاهش فروش و بدنامی این پردازنده‌ها شد. اما در حال حاضر این مشکل در مادربردهای Sandy Bridge وجود ندارد و کاربران می‌توانند از سرعت بی‌نظیر این پردازنده‌ها استفاده کنند.

همان‌طور که پیش تر در مقاله " نکاتی که در مورد مشکل معماری Sandy Bridge باید بدانید" اعلام کردیم مشکل بوجود آمده در Sandy Bridge مربوط به تراشه مادربردهای این سری بوده است و ارتباطی به CPU های این خانواده نداشته است. مشکل مربوط به SATA در مادربردهای جدید Sandy Bridge مرتفع شده است و دیگر نگرانی برای خرید این پردازنده‌ها وجود ندارد.

قرار بود AMD نیز پردازنده‌های Bulldozer خود را این ماه عرضه کند ولی زمان ورود این پردازنده‌ها تا ماه سپتامبر به تعویق افتاده است. در حال حاضر عنوان سریع‌ترین پردازنده‌های بازار از آن Sandy Bridge اینتل است. ما دراین مقاله سه کامپیوتر با پردازنده‌های Sandy Bridge اینتل را معرفی و پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر قصد خرید پردازنده براساس بودجه خود را دارید و نمی‌خواهید انتخاب خود را به اینتل محدود کنید می‌توانید به "راهنمای خرید CPU براساس قیمت" مراجعه کنید.

ما در این راهنمای خرید سه کامپیوتر با لیست کامل قطعات را به شما معرفی می‌کنیم تا بهترین انتخاب در بازه های قیمتی متفاوت داشته باشید. گروه زومیت برای تهیه این راهنمای خرید زمان زیادی را صرف تحقیق و بررسی سخت افزارهای موجود در بازار تهران کرده است. برای انتخاب سخت افزارها نیز از جداول مقایسه و بررسی های دو وب سایت مطرح سخت‌افزار یعنی Toms Hardware و Anandtech استفاده شده است. در این راهنمای خرید علاوه بر معرفی سه سیستم پیشنهادی، سخت افزارهای قابل جایگزین نیز معرفی شده‌اند. همچنین برای افرادی که با نسل جدید پردازنده‌های اینتل، Sandy Bridge آشنایی ندارند، توضیحات کاملی در مورد پردازنده (CPU) و تراشه (Chipset) های این خانواده ارائه کرده ایم.

قیمت‌های ارائه شده در این مقاله آخرین بار در تاریخ 15 تیرماه 1390 به‌روزرسانی شده‌اند.

نمای کلی از پردازنده و تراشه های Sandy Bridge

پردازنده‌های ارزان‌قیمت Sandy Bridge با نام Pentium عرضه می‌شوند. Pentium ها با سرعت‌های 2.6GHz (در Pentium G620) و 2.8GHz (در Pentium G840) و 2.9GHz (در Pentium G850) و پردازنده کم مصرف 2.2GHz (در Pentium G620T) عرضه شده‌اند. پردازنده‌های Pentium خانواده Sandy Bridge تشابه زیادی به پردازنده‌های Core i3 دارند همه این پردازنده‌ها دو هسته ایی هستند و با فناوری 32 نانومتری ساخته شده‌اند. پردازنده‌های (Pentium و Core i3) دارای 3MB حافظه L3 Cache هستند و Turbo Boost ندارند و همگی با یک GPU اینتل یکپارچه شده‌اند. یعنی زمانی‌که یک پردازنده Sandy Bridge خریداری می‌کنید همراه آن یک واحد پردازش گرافیکی (GPU) نیز خواهید داشت. البته پردازنده‌های Core i3 با گرافیک Intel HD 2000 و Pentium ها با Intel HD ضعیف تر مجتمع شده‌اند. همچنین GPU پردازنده‌های Pentium برخلاف Core i3 از فناوری Quick Sync Video و RAM DDR3-1333 پشتیبانی نمی کنند و علاوه بر این Pentium ها Hyper-Threading نیز ندارند. بعنوان مثال G620 از خانواده Pentium مناسب استفاده های اداری، مرور صفحات وب و امور روزمره است. بازده این پردازنده در حد Core 2 Duo E8400 یا AMD Athlon II X2 260 است.

هیچ کدام از پردازنده‌های Core i3 از Turbo Boost پشتیبانی نمی کنند و هیچ کدام به حرف K ختم نمی‌شوند پردازنده‌های Sandy Bridge ایی که مدل آن‌ها به حرف K ختم می‌شود به‌راحتی اورکلاک می‌شوند البته شایعاتی مبنی بر امکان Unlock کردن i3 ها و اورکلاک شدن آن‌ها نیز منتشر شده است اما در حال حاضر تنها پردازنده‌هایی که به حرف K ختم می‌شوند قابل اورکلاک شدن هستند.

پردازنده‌های نسل دوم Core i5 (بجز یک مورد) همگی چهار هسته ایی بوده و از Quick Sync و Turbo Boost بدون Hyper-Threading پشتیبانی می‌کنند تمام پردازنده‌های Core i5 با 6MB حافظه Cache L3 عرضه می‌شوند. گرافیک مجتمع شده با اکثر پردازنده Core i5 – Sandy Bridge، اینتل HD 2000 است. پردازنده Core i5 2500K به‌صورت Unlocked عرضه می‌شود تا کاربر بتواند به‌راحتی آن را اورکلاک کند. گرافیک Intel HD 3000 بکار رفته در 2500K از باقی پردازند های Core i5 قوی تر است. پردازنده‌هایی که نام آن‌ها به حرف S ختم می‌شوند مصرف کم تری (65وات) نسبت به باقی دارند البته یک استثناء نیز وجود دارد و آن پردازنده i5-2390T است که از پردازنده‌های S کمتر مصرف می‌کند این پردازنده دو هسته ایی با سرعت 2.7GHz کار می‌کند و با Turbo Boost می‌تواند به سرعت 3.5GHz برسد مصرف این پردازنده 35W TDP است و 3MB حافظه L3 Cache دارد. بازه قیمتی پردازنده‌های Core i5 از 175$ تا 225$ است یعنی اختلاف قیمت ضعیف ترین تا قوی ترین پردازنده Core i5 تنها 50 دلار است.

پردازنده Core i7-2600K در حال حاضر عنوان سریع‌ترین پردازنده کامپیوترهای رومیزی را در دست دارد این پردازنده که به‌صورت Unlocked عرضه می‌شود به‌راحتی اورکلاک می‌گردد. سرعت آن نیز 3.4GHz است که می‌تواند به کمک Turbo Boost تا 3.8GHz افزایش یابد. i7-2600K با گرافیگ Intel HD 3000 مجتمع شده و 8MB حافظه L3 Cache دارد مصرف آن نیز 95 وات TDP است. Core i7 2600 تمام این موارد را دارد با این تفاوت که Unlocked نیست و درواقع اورکلاک نمی‌شود البته گرافیک مجتمع شده با آن نیز HD 2000 است. اما i7-2600S با فرکانس 2.8GHz کار می‌کند و با کمک Turbo Boost سرعت آن به 3.8GHz افزایش می یابد. گرافیک مجتمع شده با i7-2600S نیز Intel HD 2000 است و مصرف آن 65 وات TDP است یعنی 30 وات کمتر از i7-2600K مصرف می‌کند.

تراشه های H61, P67, H67 و Z68 – مادربردهای Sandy Bridge

تراشه های Sandy Bridge را می‌توان از ارزان ترین تا گران ترین بدین‌ترتیب، مرتب کرد: H61 و H67 و P67 و Z68

تراشه H61 از CPU Multiplier Overclocking پشتیبانی نمی‌کند یعنی نمی‌توان پردازنده را با مادربردی که این تراشه را دارد اورکلاکینک کرد و پورت Sata 6.0Gps ندارد و پورت های USB آن نیز کمتر (10 پورت) است. H61 قادر نیست GPU را اورکلاک کند. تراشته H67 نیز از اورکلاک کردن CPU پشتیبانی نمی‌کند اما از اورکلاک کردن GPU پشتیبانی می‌کند. H67 همچنین دارای دو پورت Sata 6.0Gps است. هر دو تراشه H61 و H67 از فناوری Quick Sync پشتیبانی می‌کنند. تراشه P67 برعکس H67 است و برای کاربران حرفه ایی طراحی شده است. P67 از CPU Multiplier و اورکلاکینگ CPU پشتیبانی می‌کند و دارای دو پورت Sata 6.0 Gps است. متاسفانه P67 نمی تواند از GPU مجتمع شده با CPU استفاده کند و این بدین معنا است که از QuickSync نیز پشتیبانی نمی‌کند.

پس P67 و H67 تقریبا امکانات یکسانی دارند اما یکی از Quick Sync و دیگر از اورکلاکینگ پشتیبانی می‌کند. Z68 این فاصله را پر کرده و هر دو قابلیت را دارد یعنی از Quick Sync و CPU Multiplier پشتیبانی می‌کند علاوه بر آن دو پورت SATA 6.0 Gps نیز دارد. Z68 از فناوری Virtu نیز پشتیبانی می‌کند این فناوری نحوه استفاده از GPU اصلی سیستم یعنی کارت گرافیک و GPU مجتمع شده CPU را مدیریت می‌کند یعنی زمانی‌که امور عادی در حال انجام است پردازش گرافیکی توسط GPU مجتمع شده با CPU صورت می پذیرد و زمانی‌که امور سنگین و گرافیکی در حال انجام است از GPU مستقل کارت گرافیک استفاده می‌شود. این امر باعث صرفه‌جویی به میزان قابل ملاحظه ایی در انرژی الکتریسته می‌شود. در نهایت نیز اینتل فناوری Smart Response Technology را در Z68 قرار داده است. این فناوری درواقع یک نرم‌افزار است که می‌تواند با تراشه های مختلف کار کند اما در حال حاضر این فناوری تنها با Z68 به‌صورت انحصاری فعال است. این فناوری باعث تسریع عملکرد SSD ها می‌شود.

پس تراشه های سری H اینتل امکان اورکلاک کردن CPU را نمی دهند ولی GPU را می‌تواند اورکلاک کنند. پردازنده‌های سری P امکان اورکلاک کردن CPU را دارند ولی نمی‌توانند از گرافیک مجتمع شده با CPU های Sandy Bridge استفاده کنند و حتما کاربر باید کارت گرافیک مستقل خریداری کند. اما با پردازنده Z68 می‌توان از تمام قدرتSandy Bridge استفاده کرد. پس اگر قصد دارید پردازنده Sandy Bridge خریداری کنید و حتما تمایل دارید آن را اورکلاک کنید باید مادربرد با تراشه سری P یا Z خریداری کنید همچنین در نظر داشته باشید پردازنده ایی که قصد خرید آن را دارید باید از سری K باشد یعنی نام آن باید به حرف K ختم شود.

اما اگر قصد اورکلاکینگ را ندارید می‌توانید پردازنده‌های ارزان‌تر Sandy Bridge را با مادربرد های مجهز به تراشه های سری H استفاده کنید.

حال که اطلاعات کلی در مورد پردازنده و تراشه های Sandy Bridge بدست آوردید می‌توانید به صفحه های بعدی مراجعه کرده و کامیپوترهای پیشنهادی زومیت را مشاهده کنید و براساس بودجه خود یکی را انتخاب کنید. کامپیوتر اول با پردازنده Core i3 و با قیمت پایین‌تر از 500 هزار تومان، کامپیوتر دوم با پردازنده Core i5 و با قیمت حدود یک میلیون و سیصد هزار تومان (بدون حافظه SSD حدود یک میلیون یکصد هزار تومان) و کامپیوتر سوم نیز با پردازنده Core i7 و قیمت حدود 2 میلیون تومان معرفی شده‌اند.

کامپیوتر دوم و سوم با دو درایو برای ذخیره‌سازی اطلاعات معرفی می‌شوند. یک SSD برای اجرای سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای پرکاربرد و یک HDD برای ذخیره‌سازی اطلاعات پیشنهاد شده است. SSD ها در حال حاضر قیمت بسیار بالایی دارند و حذف آن‌ها باعث کاهش قیمت سیستم بین 200 تا 300 هزار تومان می‌گردد. اما سرعت سیستم را به میزان قابل ملاحظه ایی افزایش می‌دهند.

نکته دیگر اینکه کامپیوترهای معرفی شده بدون مانیتور، ماوس، کیبورد و اسپیکر و لوازم جانبی دیگر هستند یعنی هزینه خرید این موارد به هزینه سیستم، اضافه خواهد شد.

کامپیوتر Sandy Bridge با قیمت زیر 500 هزار تومان

پردازنده‌های Pentium G620 پلتفرم Sandy Bridge بازده تقریبا یکسانی با Core 2 Du E8400 یا AMD Athlon X2 260 در امور روزمره مانند مرور صفحات وب، امور اداری، بازی‌های سبک مانند Starcraft II یا Left for Dead 2 و انجام چند دستور به‌صورت هم‌زمان دارند. گرافیک HD 2000 مجتمع شده با آن نیز معادل Radeon HD 4250 است که روی بسیاری از مادربردهای AMD AM3 یافت می‌شود. این کارت گرافیک قادر به اجرای بازی‌های کامپیوتری امروزی نیست ولی می‌توان با آن فیلم‌های HD را پخش کرد یا از قالب Aero ویندوز 7 استفاده کرد البته بازی‌های سبکی مانند Angry Bird یا Planets vs Zombies نیز با این GPU ها قابل اجراست. ما پردازنده‌های Pentium – Sandy Bridge را پیشنهاد نمی‌کنیم و برای این بازه قیمتی پردازنده‌های Phenom و Athlon AMD بازده و قیمت مناسب تری دارند.

کامپیوتر Core i3-2100 با قیمت مناسب

قطعات

توضیحات

قیمت (تومان)

بازده Intel Core i3-2100 با AMD Phenom II X4 955 یکسان است قیمت جهانی i3-2100 حدود 5 دلار گران تر از پردازنده X4 955 است اما در ایران قیمت‌ها کاملا متفاوت است براساس آخرین قیمتی که ما از بازار تهران جمع آوری کردیم Core i3-2100 با قیمت 155 هزار تومان و Phenom II X4 955 با قیمت 165 هزار تومان به فروش می رسند.

Processor Number

Cache

Clock Speed

# of Cores / # of Threads

Intel® Turbo Boost Technology

Intel® Virtualization Technology (VT-x)

Intel® 64

Intel® Trusted Execution Technology

style="font-size: 8pt;">Intel® HD Graphics

i5-2500T

6.0 MB

2.30 GHz

4 / 4

2.0

i5-2500S

6.0 MB

2.70 GHz

4 / 4

2.0

i5-2500K

6.0 MB

3.30 GHz

4 / 4

2.0

i5-2500

6.0 MB

3.30 GHz

4 / 4

2.0

i5-2405S

6.0 MB

2.50 GHz

4 / 4

2.0

i5-2400S

6.0 MB

2.50 GHz

4 / 4

2.0

i5-2400

6.0 MB

3.10 GHz

4 / 4

2.0

i5-2390T

3.0 MB

2.70 GHz

2 / 4

2.0

i5-2310

6.0 MB

2.90 GHz

4 / 4

2.0

i5-2300

6.0 MB

2.80 GHz

4 / 4

2.0

برای آشنایی با پردازنده‌های این بازه قیمتی به راهنمای خرید CPU براساس قیمت مراجعه کنید.

سیستم Sandy Bridge معرفی شده دارای یک GPU یکپارچه با CPU است. HD 2000 قادر به اجرای بازی‌های امروزی نیست ولی از پس پخش ویدئو با کیفیت 1080p و رابط کاربر Aero ویندوز 7 و WebGL صفحات وب برمی آید. اما اگر بخواهید گرافیک بهتری داشته باشید و برخی از بازی‌های کامپیوتری را نیز با آن اجرا کنید می‌توانید از یک کارت گرافیک Radeon HD 5570 از برند MSI استفاده کنید این کارت گرافیک در حال حاضر با قیمت 95 هزار تومان در بازار تهران بفروش می‌رسد. اگر کارت گرافیک بهتر و قوی تری نیاز دارید به "راهنمای خرید کارت گرافیک براساس قیمت" مراجعه کنید. دلیل انتخاب برند MSI قیمت مناسب آن نسبت به برند های دیگر است. درواقع ما معتقدیم که نباید نسبت به برند و Board کارت گرافیک تعصب به خرج داد چون درواقع اختلاف بازده آن‌ها تنها حدود 5% است اما سیستم خنک‌کننده را قبل از انتخاب در نظر بگیرید و سعی کنید کارت گرافیک با گارانتی معتبر خریداری کنید.

مادربرد MSI H61M ارزان ترین مادربرد Sandy Bridge است متاسفانه این مادربرد در بازار کشور به سختی یافت می‌شود ولی انتظار می‌رود شرکت‌های واردکننده آن به‌زودی محصول را وارد بازار کنند قیمت جهانی این مادربرد 70 دلار است و انتظار می‌رود این مادربرد با قیمت ارزان‌تر از 105,000 تومان به فروش برسد گزینه مناسب جایگزین این مادربرد Asrock H61M است این مادربرد در بازار کشور به قیمت 104,000 تومان به فروش می‌رسد. گزینه جایگزین دیگر، GIGABYTE - H61M-D2P-B3 است که قیمت آن کمی بالاتر است ولی در بازار کشور به‌راحتی با قیمت حدود 153,000 تومان یافت می‌شود. البته قیمت این مادربرد نیز اختلاف قابل ملاحظه ایی با قیمت جهانی آن دارد Gigabyte H61M در بازار جهانی به قیمت 85 دلار به فروش می‌رسد.

براساس تحقیقاتی که ما از بازار مادربردهای کشور انجام دادیم متوجه شدیم تنها مادربردی که قیمت آن در کشور با قیمت جهانی برابری می‌کند مادربردهای برند Asrock است. مادربردهای Asrock کیفیت ساخت خوبی داشته و خرید آن‌ها مرقوم به صرفه است. اکثر مادربردهای Asrock مجهز به قطعات ژاپنی هستند و دوام نسبتا خوبی نیز دارند.

کیس و پاور انتخاب شده برای این کامپیوتر ساخت شرکت داخلی Green است شما می‌توانید کیس های ارزان‌تر با حدود 25 هزار تومان را انتخاب کنید تا هزینه کامپیوتر کاهش یابد یا کیس گران‌تری را انتخاب کنید. به هر حال انتخاب کیس یک امر سلیقه ایی است ولی در انتخاب آن دقت کنید تا کیفیت ساخت داخل کیس خوب باشد و قطعات به‌راحتی در آن جای گیرند.

کامپیوتر Sandy Bridge با قیمت حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان

کامپیوتر Mid-Range پیشنهادی ما با پردازنده‌های Sandy Bridge حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان هزینه خواهد داشت این کامپیوتر بیشتر از دو برابر کامپیوتر قبلی سرعت و بازده دارد و از پس کلیه امور به خوبی بر می آید. این کامپیوتر مجهز به دو درایو ذخیره‌سازی است یک SSD به‌عنوان حافظه اصلی و برای اجرای سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای پر کاربرد و یک هارد دیسک یک ترابایتی برای ذخیره‌سازی اطلاعات، در نظر گرفته شده است.

سیستم پیشنهادی ما با قیمت حدود یک میلیون و یک صد هزار تومان با پردازنده Sandy Bridge به شرح زیر است:

اگر پردازنده Core i5-2500K را انتخاب کنید می‌توانید آن را تا فرکانس 4.4GHz اورکلاک کنید و از سرعت و بازده کم نظیر آن لذت ببرید. این کامپیوتر به‌راحتی از پس تمام بازی ها در وضوح تصویر 1600x1200 بر می آید و بسیاری از بازی ها را نیز بدون مشکل در وضوح تصویر 1080p اجرا می‌کند. اگر تمرکز اصلی شما بر بازی است و قصد دارید بازده بالاتری داشته باشید تنها کافی است کارت گرافیک قوی تری انتخاب کنید برای این کار نیز به راهنمای خرید کارت گرافیک مراجعه کنید.

P_500

مادربرد انتخاب شده برای این کامپیوتر Asus P8P67 است. مشخصات دقیق فنی این مادربرد را در وب سایت ASUS مشاهده کنید. این مادربرد به لطف تراشه P67 اینتل دارای دو پورت پرسرعت SATA 6Gbps و چهار پورت SATA 3Gbps است. با وجود عدم پشتیبانی P67 از USB 3.0 به‌صورت طبیعی، اسوس کنترلر USB 3.0 را به این مادربرد اضافه کرده و این مادربرد دارای دو پورت پرسرعت USB 3.0 نیز است.

زومیت برای این کامپیوتر 8GB حافظه RAM از نوع DDR3 با سرعت BUS 1600 در نظر گرفته است تا سرعت اجرای برنامه‌ها و چند دستور به‌صورت هم‌زمان افزایش یابد. فراموش نکنید شما باید نسخه 64 بیتی ویندوز 7 را نصب کنید تا بتوانید از تمام ظرفیت حافظه خود استفاده کنید.

هر دو کارت گرافیک پیشنهاد شده یعنی Geforce 460 و Radeon 6850 تقریبا بازده یکسانی دارند و هردو بخوبی از پس اجرای اکثر بازی ها با وضوح تصویر 1920x1200 یا FULL HD برمی آیند.

کاهش هزینه خرید سیستم Core i5-2500 تا 980 هزار تومان

مادربرد Asus P8P67 مجهز به تراشه Intel P67 است و از اورکلاک پردازنده پشتیبانی می‌کند اما اگر قصد اورکلاک کامپیوتر خود را ندارید می‌توانید قیمت سیستم را با انتخاب یکی از مادربردهای پیشنهاد شده H61 تعویض کنید بدین‌ترتیب، حدود 110,000 تومان صرفه‌جویی خواهید کرد. توجه داشته باشید در اینصورت نباید پردازنده 2500K را انتخاب کنید چون تنها برتری 2500K به 2500 در Unlocked بودن و قابلیت اورکلاک شدن آن است.

کامپیوتر Sandy Bridge با قیمت حدود 2 میلیون تومان

مشخصات و قیمت قطعات کامپیوتر Sandy Bridge با پردازنده Core i7-2600K را مشاهده کنید:

برای ذخیره‌سازی اطلاعات در این کامپیوتر از دو درایو SSD و HDD استفاده شده است. حافظه پرسرعت SSD برای اجرای سیستم‌عامل و برنامه‌های پرکاربرد و از HDD 1TB برای ذخیره اطلاعات پیشنهاد شده است. حافظه‌های SSD با سرعت فوق‌العاده بالایی که در خواندن و نوشتن اطلاعات دارند باعث افزایش چشم گیر سیستم می‌شوند. ما با بررسی حافظه‌های SSD موجود در بازار و کیفیت، گارانتی و قیمت آن‌ها، A-DATA را پیشنهاد کردیم ولی اگر SSD ساخت Intel یا OCZ را با قیمت مناسب پیدا کردید سعی کنید از آن‌ها استفاده کنید. متاسفانه هنوز اختلاف قیمت SSD در ایران با قیمت جهانی تفاوت نسبتا زیادی دارد و انتخاب‌ها نیز محدود است.

کارت گرافیک انتخاب شده برای این سیستم Radeon HD 6950 با 2GB حافظه RAM است اما اگر قصد خرید کارت گرافیک های قوی تر را دارید می‌توانید یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

  • EVGA Geforce 580 با قیمت 687,000 تومان
  • ASUS Geforce 580 با قیمت 735,000 تومان
  • Saphire Radeon HD 6990 با قیمت 950,000 تومان

کیس و پاور انتخاب شده برای این کامپیوتر قیمت نسبتا بالایی دارند در مورد پاور انتخاب‌های زیادی ندارید چون به هر حال باید پاور قدرتمند و گران قیمتی تهیه کنید تا نیاز پردازنده و کارت گرافیک این سیستم را برآورده کند اما در مورد کیس می‌توانید هزینه کیس را تا حدود 25 هزار تومان کاهش دهید یعنی حدود 100 هزار تومان از قیمت سیستم را کم کنید یا از کیس های کم یاب و گران‌قیمت Cooler Master استفاده کنید. به هر حال انتخاب کیس یک امر سلیقه ای است و بهتر است برای انتخاب آن حتما خودتان از نزدیک کیس های متنوع بازار را مشاهده کرده و سپس انتخاب کنید.

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم:

گروه زومیت برای تهیه این راهنمای خرید زمان زیادی را صرف تحقیق و بررسی سخت افزارهای موجود در بازار تهران کرده است. برای انتخاب سخت افزارها نیز از جداول مقایسه و بررسی های دو وب سایت مطرح سخت‌افزار یعنی Toms Hardware و Anandtech استفاده شده است.

حال اگر سؤال یا مشکلی در انتخاب هر کدام از قطعات کامپیوتر خود دارید در بخش نظرات در انتهای همین صفحه مطرح کنید.

مشخصات فنی کامل، قیمت پردازنده در فروشگاه‌های اینترنتی و مقایسه‌ی کامل انواع CPU را در بخش محصولات مشاهده کنید؛انواع CPU اینتل از جمله سری‌ Core i3، Core i5 و Core i7 و پردازنده‌های مرکزی AMD رایزن (Ryzen) برای مقایسه و خرید دردسترس کاربران است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات